تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۵۳۲۸۰
دادستانی کل افغانستان با احضار خبرنگار نیویورک تایمز برای پاسخگویی در مورد افشای ماجرای احتمال کودتا و تشکیل «دولت موقت»، وی را از افغانستان ممنوع الخروج اعلام کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ- دادستانی کل افغانستان با احضار خبرنگار نیویورک تایمز برای پاسخگویی در مورد افشای ماجرای احتمال کودتا و تشکیل «دولت موقت»، وی را از افغانستان ممنوع الخروج اعلام کرد.

نیویورک تایمز دیروز گزارش داد که تعدادی از مقامات و وزرای دولت کنونی افغانستان قصد کودتا و تشکیل «دولت موقت» را در این کشور دارند.

دادستانی کل افغانستان «متیو روزنبرگ» 40 ساله را برای پاسخگوی در مورد مقاماتی که این ماجرا را فاش کردند به دادگاه فراخوانده است.

خبرگزاری نیویورک تایمز روز گذشته به نقل از تعدادی از مقامات ارشد دولت افغانستان فاش کرد: تعدادی از افراد قدرتمند و با نفوذ این کشور در مورد تشکیل کمیته‌ای برای ایجاد «دولت موقت» بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

به گفته نیویورک تایمز، از روزنبرگ خواسته شده تا برگه‌ای را بدون حضور وکیلش امضا کند و تا زمانی که پرونده وی به مقامات عالی رتبه این کشور ارجاع نشود در اتاق بازجویی نگهداری خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دادستان افغان مسئول رسیدگی به پرونده روزنبرگ، ژنرال «نصرالله سادات» بازپرس ضد امنیت این کشور است.

به گزارش نیویورک تایمز، بازپرس پرونده روزنبرگ، جرم وی را نتوانسته اثبات کند اما خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز تا زمان رسیدگی به پرونده ماجرای کودتا نمی‌تواند افغانستان را ترک کند.

«عزیزی» دادستان کل افغانستان، از روزنبرگ خواسته که منابع خود را به دادستانی این کشور معرفی کند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴