تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۵۳۲۴۰
نشست علنی مجلس برای بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری دقایقی پیش آغاز شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور رسیدگی به تقاضای جمعی از وکلای ملت برای استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری دقایقی پیش در صحن علنی پارلمان آغاز شد.
طرح استیضاح وزیر علوم تیرماه سال جاری با 51 امضا تقدیم هیئت‌رئیسه شد، اما به دلیل پادرمیانی علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان و دادن مهلت یک ماهه به وزیر علوم،‌ این طرح به تعویق افتاد تا بالاخره هفته گذشته جز اعلام وصول طرح استیضاح و به جریان افتادن آن، راه دیگری پیش پای بهارستان‌نشینان نماند.

طرح استیضاح وزیر علوم سرانجام پس از 8 روز از اعلام وصول آن توسط هیئت‌رئیسه به صحن بهارستان رسید و قرار است تا دقایقی دیگر فرجی‌دانا به عنوان نخستین وزیر دولت یازدهم در مقابل محک مجدد نمایندگان مجلس قرار گیرد.

به موجب ماده 226 آئین‌نامه داخلی مجلس، در جلسه امروز و پس از ارائه دلایل استیضاح‌کنندگان، رئیس‌جمهور می‌تواند به دفاع از وزیر بپردازد.

فرجی‌دانا نیز می‌تواند از خود دفاع کند. حداکثر وقت دفاع از استیضاح براى یک وزیر سه ساعت خواهد بود. البته وزیر مورد استیضاح می‌‏تواند حداکثر یک ساعت از وقت دفاع خود را در اختیار یک یا دو نفر از نمایندگان موافق قرار دهد.

طبق ماده 227 آئین‌نامه، پس از پاسخ وزیر مورد استیضاح، حداکثر دو نفر از نمایندگان استیضاح­‌کننده حق دارند توضیحات تکمیلى بدهند، به شرطى که صحبت هر کدام از ربع ساعت تجاوز نکند. سپس وزیر مورد استیضاح می‌تواند حداکثر نیم ساعت مجدداً از خود دفاع کند. پس از انجام استیضاح نیز رئیس جلسه، عدم اعتماد وزیر را به رأى می‌گذارد./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما