تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۵۳۲۳۵
رزمایش مبارزه با تروریسم اعضای سازمان شانگهای در چین و سانسور اخبار تروریست های داعش در اندونزی از جمله تحولات شرق آسیا به شمار می رود.
۰
plusresetminus
بلاغ- رزمایش مبارزه با تروریسم اعضای سازمان شانگهای در چین و سانسور اخبار تروریست های داعش در اندونزی از جمله تحولات شرق آسیا به شمار می رود.
چین
رسانه های چینی با اشاره به برگزاری رزمایش مبارزه با تروریسم اعضای سازمان شانگهای در چین از شرکت ۲۳ فروند هواپیما و نیروهای چترباز این کشور و همچنین هواپیماهای پاکستان و روسیه در این رزمایش خبر دادند که از ۲۴ تا ۳۰ آگوست (دوم تا هشتم شهریور) در منطقه خودمختار مغولستان داخلی چین برگزار می شود.

گلوبال تایمز نیز در این رابطه از شرکت ۱۲ فروند جنگنده روسی در رزمایش اعضای سازمان همکاری شانگهای و همچنین اعزام بیش از هفت هزار نظامی از روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان خبر داد.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ با عضویت چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. جمهوری اسلامی ایران، هند، افغانستان، مغولستان و پاکستان عضو ناظر این سازمان هستند.

هند
رسانه های هندی نیز در این رابطه با اشاره به آغاز رزمایش هند و نپال گزارش دادند که در این رزمایش روشهای مدیریت بحران، انجام ماموریت در مناطق جنگلی و کوهستانی و مقابله با حملات تروریستی مورد بررسی قرار می گیرد.

در هفتمین رزمایش مشترک هند و نپال که به عنوان بخشی از همکاری نظامی میان دو کشور یاد می شود و تا ۳۱ آگوست ( ۹ شهریور) ادامه دارد، بیش از ۳۰۰ نیرو شرکت دارند.

از سوی دیگر این رزمایش در پی سفر نارندار مودی نخست وزیر جدید هند به کاتماندو پایتخت نپال انجام می شود که نخستین دیدار یک نخست وزیر هند از نپال در ۱۷سال گذشته بود.

اندونزی
رسانه ها همچنین با اشاره به محدود شدن پوشش خبری تروریست های داعش در اندونزی گزارش دادند که بر اساس چارچوب شورای مطبوعات این کشور رسانه ها باید الگوی خاصی را برای پوشش خبرهای مرتبط با فعالیت های گروه تروریستی داعش در نظر بگیرند زیرا انتشار چنین خبرهایی نباید مردم را نسبت به فعالیت های تروریستی نگران کند.

خبر دیگر اینکه سازمان ملی ضد تروریسم اندونزی با اشاره به اینکه بیشتر افراد وابسته به گروه تروریستی و تکفیری داعش در اندونزی را از مناطق جاکارتا، سولو و پوسو هستند، از افزایش نظارت پلیس اندونزی بر این سه منطقه برای مقابله با تروریست های داعش خبر داد.

در همین رابطه "آنشاد مبای" رئیس سازمان ملی ضد تروریسم اندونزی از بازداشت چندین نفر در این کشور به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش خبر داد./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴