تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۵۳۰۳۱
آمارهای اخیر نشان می‌دهد که مصرف خودسرانه و بیش از اندازه داروها به ویژه مسکن‌ها، عامل نزدیک به 30 درصد بیماری‌ و نارسایی‌های کلیوی در کشور است.
۰
plusresetminus
بلاغ- لطف‌الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  تصرح کرد: برآورد می‌شود که از هر 10 نفر جمعیت، دست کم یک نفر به بیماری‌ها و اختلالات کلیوی دچار هستند که بسیاری از آنها همچنان از بیماری‌ خود بی‌اطلاع هستند.
وی با اشاره به اینکه مصرف گسترده بسیاری از داروها به نوعی بلای جان انسانها شده است، افزود: از جمله این داروها که متاسفانه به طور غیر معمول مورد مصرف قرار می‌گیرند، داروهای مسکن و ضد درد هستند.
  محرابی تاکید کرد: آمارهای اخیر نشان می‌دهند که مصرف خودسرانه و بیش از اندازه داروها به ویژه مسکن‌ها، عامل نزدیک به 30 درصد بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی در کشور است.   وی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه برای کوچکترین سردردی اقدام به مصرف مسکن می کنند و حتی در روز چندین عدد قرص می‌خورند.   محرابی با بیان اینکه مشکل داروهای ضد درد ابعاد دیگری نیز دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از پزشکان و متخصصان نیز بدون دلیل منطقی و خارج از نیاز بیمار اقدام به تجویز مسکن‌ها می‌کنند و در واقع این اقدام نیز عامل مهم گسترش مصرف مسکن‌ها شده است./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما