تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۵۲۹۵۵
اپليکيشن هاي امنيتي زيادي براي اندرويد وجود دارد که شايد Lookout يکي از بهترين آن ها باشد. اما اگر علاقه اي به نصب اپليکيشن هاي جانبي نداريد با روش هايي ساده مي توانيد تا حد زيادي امنيت اندرويد را بالا ببريد.
۰
plusresetminus
بلاغ-گوشي هاي هوشمند شخصي ترين وسايل ما محسوب مي  شوند؛ ما آن ها را همه جا مي بريم، تصاوير شخصي و خانوادگي را روي آن ها ذخيره مي کنيم، يادداشت هاي مهم مان را روي آن ها ثبت مي کنيم و تاريخچه تمامي تماس هاي ما روي آن ها وجود دارد.

اپليکيشن هاي امنيتي زيادي براي اندرويد وجود دارد که شايد Lookout يکي از بهترين آن ها باشد. اما اگر علاقه اي به نصب اپليکيشن هاي جانبي نداريد با روش هايي ساده  مي توانيد تا حد زيادي امنيت اندرويد را بالا ببريد.

در اين مطلب با 5 نکته ساده اما موثر براي حفظ شخصي ترين اطلاعات تان که در گوشي  خود ثبت کرده ايد،آشنا مي شويد. به گزارش ايتنا،اين روش ها روي بيشتر دستگاه هاي اندرويدي قابل اجراست.

گوشي يا تبلت خود را رديابي قفل و پاک سازي کنيد

اين ويژگي تا سال گذشته تنها با اپليکيشن هاي جانبي امکان پذير بود اما خوشبختانه با عرضه آپديتي براي Google Play Services مي توانيد با فعال کردن اين سرويس به صفحه Device Manager روي وب مراجعه و يا با اپليکيشن اندرويدي آن دستگاه هاي ديگرتان را رديابي کنيد.وقتي دستگاه مفقود شده يا دزديده شده خود را روي نقشه مشاهده کرديد ،مي توانيد آن را با رمز دلخواهي قفل ، اطلاعات آن را پاک سازي و يا آن را مجبور به زنگ زدن با حداکثر صدا کنيد؛ حتي اگر روي بي صدا تنظيم شده باشد.

تأييد هويت دو مرحله اي را فعال کنيد

اين روش نه تنها، گوشي بلکه از کل اکانت گوگل شما محافظت خواهد کرد. با فعال کردن اين سيستم از اين صفحه گوگل هر گاه فردي رمز عبور شما را به درستي براي ورود به اکانت گوگل وارد کند، بايد يک کد امنيتي را نيز وارد کند که از طريق پيامک، تماس تلفني خودکار و يا اپليکيشن مخصوص آن به شما اعلام مي شود. به اين ترتيب حتي با دانستن رمز عبور گوگلي شما نيز کسي نمي تواند گوشي دزديده شده تان را که از راه دور قفل کرده ايد، باز کند.

حافظه گوشي را رمزگذاري کنيد

پيش از اين گفتيم که اگر قصد فروش گوشي خود را داريد براي پاک سازي کامل آن يکي از راه هاي مفيد استفاده از رمزگذاري يا Encryption گوشي است. با اين روش همچنين هربار که گوشي روشن شود ،ملزم به وارد کردن رمز عبور هستيد و حتي اگر سارق با روشي به اطلاعات شما دست پيدا کرد از آن جا که تمامي اطلاعات رمزگذاري شده است، کوچک ترين استفاده اي نخواهند داشت.براي اين کار کافي است به تنظيمات اندرويد و سپس Security و Encrypt Phone مراجعه کنيد. توجه داشته باشيد که عمليات رمز گذاري ممکن است بسته به حجم اطلاعات تا چند ساعت نيز به طول بينجامد و اگر آن را متوقف کنيد، ممکن است برخي اطلاعات شما از بين برود. پس مطمئن شويد که گوشي شما شارژ کافي دارد و آن را به برق متصل کنيد. همچنين يک عيب اين روش در گوشي هاي ضعيف کاهش نسبي سرعت  گوشي است.

گوشي را قفل کنيد!

ساده ترين روش محافظت از گوشي استفاده از رمز عددي، حروفي و يا رمز الگويي اندرويد است. با مراجعه به تنظيمات، Security و Screen Lock اين کار را مي توانيد انجام دهيد. تحقيقات نشان مي دهد حدود ۴۰ درصد کاربران از هيچ رمز و قفلي براي گوشي خود استفاده نمي کنند. اگر حوصله وارد کردن رمز را نداريد، مي توانيد از اپليکيشن هاي مخصوصي استفاده کنيد که هنگام اتصال به واي فاي خانگي و يا اداري به صورت خودکار قفل گوشي را باز مي کنند تا تنها در مواقع ضروري مجبور به تايپ رمز باشيد.  يک نمونه مناسب اين اپليکيشن Unlock with WiFi است که مي توانيد آن را دانلود و امتحان کنيد.

مشخصات صاحب گوشي را به صفحه قفل اضافه کنيد

هر کسي که گوشي تان به دستش رسيد لزوماً دزد يا هکر نيست و شايد گوشي تان را جايي جا گذاشته باشيد و فردي بخواهد آن را به شما بازگرداند. اما اگر با رمزگذاشتن روي گوشي امکان ورود به صفحه مخاطبان را نداشته باشد، طبعاً قادر به پيدا کردن شما نخواهد بود.چاره کار مراجعه به تنظيمات، سپس Security و Owner Info است تا بتوانيد در صفحه قفل اطلاعات مفيدي را براي يابنده احتمالي گوشي تان بنويسيد./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴