تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۵۲۰۴۱
برای کنترل عصبانیت راه های زیادی وجود دارد، بعضی از اقدامات مربوط به قبل از بروز عصبانیت است و بعضی دیگر از کارها را باید بعد از بروز آن انجام داد.
۰
plusresetminus
بلاغ- ابراهیم غفاری حق روانشناس عمومی، گفت: زمانی که در موقعیتی قرار گرفتید، یا با شخصی روبه رو می شوید که شما را عصبانی کرده است باید این اراده را داشته باشید که از آن محل دور شوید و از آن عاملی که خشم شما را برانگیخته است دوری کنید هنگامی که عصبانی می شوید به گوشه ای روید و در خلوت خود به آن موضوع فکر کنید و با خودتان صادق باید و اشتباهات خود را بپذیرید تا عصبانیت شما فروکش کند.
 
این روانشناس ادامه داد: بدترین زمان هنگام حرف زدن در مورد آن موضوع، زمانی است که عصبانی هستید گاهی باید بعضی مسائل را به حال خودشان رها کنید و بخاطرشان عصبانی شنو چون سودی برای انسان  ندارد که هیچ در ضمن ممکن است کینه بین ما و فرد مقابل ایجاد شود.
 
وی اظهار کرد: خیلی راحت به طرف مقابل خود بگویید که چه انتظاری از او دارید، انتظار نداشته باشید که مردم خواسته های شما را پیش بینی کنند یا کارهایی را انجام دهند، که از آنان نخواسته بودید، فراموش نکنید که هر فردی بینش خاصی دارد اگر در حال دعوا کردن دنبال این هستند که حق با کیست اشتباه می کنید، پس درباره رفتار کسی زود قضاوت نکنیم و تفاوت های انسان ها را در نظر داشته باشیم و پذیرای نظرات مخالف نیز باشیم.
 
غفاری حق در پایان خاطر نشان کرد: اگر شخص دیگری در واکنش به رفتار شما عصبانی شد از احساسات  او انتقاد نکنید و نگویید که حق ندارد عصبانی شود و بهتر است جملاتی نظیر این که من به تو در رابطه با این موضوع حق می دهم که عصبانی شوی شاید اگر به جای تو بودم من هم چنین حالی را داشتم اما این موضوع دگر تمام نشده است به یاد داشته باشم که برای پیشگیری قبل و بعد از عصبانیت صبور و حوصله بسیار اهمیت دارد./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲