رئیس اتاق بازرگانی مازندران مطرح کرد

لزوم ایجاد انجمن ملی برنج در کشور

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۵۱۵۱۸
غلام رضا عشریه با اشاره به اینکه همه محصولات کشاورزی و باغی دارای تشکل ملی در کشور هستند، خواستار ایجاد انجمن ملی برنج در کشور شد.
۰
plusresetminus
لزوم ایجاد انجمن ملی برنج در کشور
به گزارش بلاغ، غلام رضا عشریه در نشست مشترک اعضای کمیسیون و دفتر کشاورزی اتاق ایران با مدیران دستگاه های اجرایی، بنگاه های اقتصادی و فعالان اقتصادی مازندران در اتاق ساری گفت: مازندران قطب کشاورزی در کشور معروف است ولی به واسطه این قطب بودن از دیگر توسعه ها در کشور عقب مانده است.
وی افزود: در دهه های گذشته مازندران قطب کشاورزی اعلام، ولی صنایع وابسته به کشاورزی در این استان استقرار پیدا نیافت و زمینه ساز توسعه کشاورزی نشده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کم لطفی های گذشته به مازندران در حوزه کشاورزی باید جبران شود، تصریح کرد: یکی از محرومیت های که برنجکاران مواجه هستند نبود یک تشکل در سطح ملی برای دفاع از کشاورزان برنجکار کشور است.
عشریه با بیان اینکه همه محصولات کشاورزی دارای انجمن ملی بوده ولی انجمن ملی برنج در کشور نداریم، افزود: باید این تشکل سازمان یافته سریعا در کشور ایجاد شود.
وی با اعلام اینکه سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی دیگر توجیه پذیر نیست و به دلیل بی توجهی مسئولان بازدهی خوبی ندارد، گفت: قشر کشاورزی مظلوم است و باید جلوی واردات برنج خارجی در هنگام تولید محصول گرفته شود. باید وضعیت نابسامان بازار در هنگام برداشت محصول بسامان شود.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه سطح زیرکشت برنج استان بیش از 249 هزار هکتار که 210 هزار هکتار کشت اول، 32 هزار هکتار نشا مجدد است، گفت: بهره وری تولید برنج در سال های اخیر افزایش یافته و زمینه ای شد تا کشاورز در سه مرحله برداشت انجام دهد.
وی تاکید کرد: امکانات زیرساختی کشاورزی در استان باید مدرن و مکانیزه شود تا صادرات محصولات کشاورزی در مازندران ارتقا یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴