نقدی بر اظهارات فرماندار ساری در خصوص جمع آوری قلیان سراها

بهانه فرهنگ سازی غده جدید سرطانی در مازندران/حمایت نمی کنی مخالفت هم نکن!

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۵۱۰۹۱
وقتی اظهارات مسئولان گاهی به نعل و گاهی به میخ در خصوص طرح جمع آوری قلیان سراها می خورد.
۰
plusresetminus
بهانه فرهنگ سازی غده جدید سرطانی در مازندران/حمایت نمی کنی مخالفت هم نکن!
به گزارش بلاغ، با وجود برنامه ریزی برای ساماندهی قلیان سراها در استان مازندران و حمایت‌هایی که از اجرای این طرح در استان توسط مسئولان شهری و استانی انجام شد، متاسفانه طرح جمع آوری قلیان در ساری چندان مورد حمایت واقع نشد و کمتر مسئولی از اقدام انجام شده برای ساماندهی قلیان سراها حرف زد و در برنامه کاری اش آن را قرار داد.
در ساری تعدادی از  عرضه کنندگان قلیان در مراکز عمومی اقدام به تجمع جلوی فرمانداری کردند و حتی یکی از نمایندگان مجلس نیز به صورت تلویحی از اقدامات انجام شده مسئولان قضایی و انتظامی از جمع آوری قلیان انتقاد کرد.
اظهارات فرماندار ساری درباره جمع آوری قلیان هم جای شنیدن دارد.
جواد واحدی درباره طرح جمع آوری قلیان گفت: این طرح نیز مانند سایر شهرهای استان مازندران در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر قلیان از اماکن عمومی جمع‌آوری شود، به خانه‌های مردم راه پیدا می‌کند!!! و برای جمع‌آوری قلیان نیاز به کار فرهنگی اثرگذار داریم.
این مسئول گفت: مضرات قلیان را به فرزندان خویش و جامعه هدف به خوبی انتقال بدهیم.
واحدی بیان داشت: دستگاه‌های بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید به صورت ویژه در این امر ورود پیدا کنند و مضرات قلیان را اعلام کنند و با اقدام فرهنگی برای جمع‌آوری قلیان اقدام کنیم.
فرماندار ساری درباره فرهنگ سازی در استفاده از قلیان مواردی را مطرح کرد که اشاره به برنامه فرهنگی اثر گذار که جلوی استفاده از قلیان را بگیرد، اشاره ای نکرد.
مطرح کردن جمع آوری قلیان از خیابان‌ها مساوی با انتقال این ماده خطرناک به داخل منازل از جانب مسئولی که باید در این زمینه دغدغه داشته باشد، شبیه به شانه خالی کردن در برابر این مشکل بزرگ اجتماعی است که به بهانه ایجاد اشتغال مطرح شد و اگر اقدام اثرگذاری برای این امر ایجاد نشود، دامن همه را می‌گیرد.
این روزها مطرح کردن اقدام فرهنگی دست آویزی برای عدم برنامه ریزی مناسب در فعالیت اجتماعی است که در حوزه قهوه خانه‌ها نیز مطرح است.
خیلی از برنامه‌ها در استان وجود دارد که نیاز به بهانه فرهنگ سازی رها شده است و اگر قرار باشد که جمع آوری قلیان هم به بحث فرهنگ بکشد و تا برنامه اثرگذاری در این حوزه انجام شود، بسیاری از جوانان و فعالان اجتماعی کشور دچار بسیاری از بیمارهای متعدد می‌شوند و برخی دیگر نیز در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.
مسئولان ارشد هر شهرستان اگر برنامه برای ساماندهی قلیان سراها ندارند و احساس می کنند که محبوبیت آنها درباره برخی معضلات اجتماعی کاهش پیدا می‌کند، اگر با مسئولان انتظامی و مراجع قضایی همکاری نمی‌کنند با اظهارنظرهای مأیوس کننده مانع از اجرای این طرح نشوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
ساروي
آقاي فرماندار بياد محله خودش كه همون شريف آباد وكوي هفت تير ميباشد ببيند كه قيان سراهايي بدون تابلو دارند فعاليت ميكنند.
كوچه هشت متري : بعد از شاليكوبي يكي وابستته به نمايند عزل ونثب گر كه جوانهاي زير17 سال را مخاطب قرار داده و در مكاني كه باسم باشگاه بوده روبروي نانوايي نبي زاده
ديگري در نزديكي محله تازه آباد
واقعاًكه
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴