تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۵۰۵۰۶
۰
plusresetminus
وبسایت متعلق به داعش یک نوار ویدیویی شامل کشتار تعدادی جوانان عراقی را منتشر کرده است.
این نوار ویدیوئی سی دقیقه‌ای به مناسبت عید فطر در وبسایت "دولت اسلامی" قرار داده شده و در آن نفرات مسلح داعش دیده می‌شوند که ماسک به صورت زده و تعدادی جوان را به سوی یک رودخانه هدایت می‌کنند.
افراد مسلح در کنار رودخانه با شلیک گلوله به سر این جوانان، آنان را به قتل می‌رسانند و اجسادشان را در آب می‌اندازند.
مشخص نیست که آیا قربانیان این اقدام از نظامیان عراقی هستند یا جوانان عادی، اما در این نوار گفته می‌شود که آنان شیعه هستند.
ظاهرا این نوار ویدیوئی با هدف تضعیف روحیه نظامیان عراقی تهیه و منتشر شده است و در آن به نظامیان عراقی هشدار داده می‌شود که در صورتی که در صدد مقاومت برآیند، به همین سرنوشت دچار می‌شوند.
انتشار نوارهای ویدیوئی از قتل افراد از سوی داعش اقدام بی‌سابقه‌ای نیست و بخشی از جنگ تبلیغاتی این گروه علیه دولت به رهبری شیعیان در عراق را تشکیل می‌دهد.
پیشتر نیز نوارهای ویدیوئی شامل قتل نظامیان عراقی در وبسایت این گروه انتشار یافته بود. در یکی از این نوارها، چندین نفر که اونیفورم ارتش عراق را بر تن داشتند، در برابر دوربین با گلوله افراد داعش به قتل می‌رسند.
قبل از قتل این افراد، آنان ناگزیر می‌شدند تا به حمایت از داعش شعار دهند.
گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام که در چند سال اخیر به یک نیروی عمده ضد دولتی در سوریه تبدیل شده و با نیروهای دولتی عراق درگیر بوده است، در ماه مه توانست شهرهای موصل و تکریت را تصرف کند و به تحکیم موقعیت خود در بخش‌هایی از عراق بپردازد.
داعش سپس اعلام کرد که در این نواحی دولت یا خلافت اسلامی تشکیل داده و ابوبکر البغدادی را به عنوان خلیفه و رهبر مسلمین جهان معرفی کرد.
درگیری بین نیروهای عراق و نفرات داعش ادامه داشته اما هنوز نیروهای دولتی قادر به پاکسازی این مناطق از نیروهای این گروه نبوده‌اند.
نهادهای حقوق بشری سازمان ملل گفته‌اند که اقدامات داعش می‌تواند مصداق جنایت علیه بشریت و قابل پیگرد بین‌المللی باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما