تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۵۰۴۶۶
محققان می‌گویند روش‌های مختلفی برای یافتن گیاهان گوشتخوار وجود دارد اما برابر یافته‌ها در مناطق گرم سیری احتمال رشد آنها بیشتر است.
۰
plusresetminus
بلاغ- محققان می‌گویند روش‌های مختلفی برای یافتن گیاهان گوشتخوار وجود دارد اما برابر یافته‌ها در مناطق گرم سیری احتمال رشد آنها بیشتر است.

این گیاه گوشت‌خوار با تغییر دادن حالت برگ‌های خود می‌تواند از حیوانی به بزرگی یک‌ قورباغه تا موجودات تک سلولی را بخورد و هضم ‌کند.

ساختن تله برای این گیاه کاری دشوار است، به این علت که برگ‌‌های گیرنده آن چندان مناسب برای عمل فتوسنتز نیستند و رشدی بسیار آهسته دارند.
 
گیاهان گوشت‌خوار معمولا از حشرات تغذیه می‌کنند. آن‌ها از طریق شکار، مواد معدنی لازم برای ادامه حیات، به‌ویژه نیتروژن را در مناطقی که برای زیست آن‌ها مناسب نیست ذخیره می‌کنند.
 
مهم‌ترین خصوصیت گیاه گوشت‌خوار "ونوس" حرکت سریع برگ‌‌های آن است، که به شکل بادبزن است و مانند تله عمل می‌کند.
 
"ونوس" رشد بسیار کندی دارد. دست کم ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد که قابلیت شکوفایی پیدا کند. گیاه "ونوس" در پاییز غیرفعال شده و به خواب زمستانی می‌رود.
 
قطر بوته این گیاه ۱۸ تا ۲۵ سانتیمتر است و دارای تعداد زیادی غده‌های قرمز رنگ به بلندی ۷ سانتیمتر و کلفتی ۵ میلیمتر است. برگ‌های این گیاه نیش‌دار هستند.
 
حرکت این گیاه برای شکار طعمه بسیار سریع است. بدنه‌ی این گیاه برای گرفتن طعمه خود مثل عنکبوت یا مگس، در زمانی کم‌تر از ۱ ثانیه بسته می‌شود. قسمت گیرنده این گیاه حدود ۱۰ سانتیمتر و قطر آن ۵ سانتیمتر است./آ
 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴