تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۵۰۴۳۳
سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی و خشونت بار در منطقه خودمختار سین کیانگ چین را محکوم کرد و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را نفی افراط گرایی و خشونت اعلام کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ- سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی و خشونت بار در منطقه خودمختار سین کیانگ چین را محکوم کرد  و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را نفی افراط گرایی و خشونت اعلام کرد.

رسانه های چین اعلام کردند براثر حمله تروریست ها به ایستگاه های پلیس و ادارات دولتی در منطقه خودمختار و مسلمان نشین سین کیانگ چین ده ها نفر کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری شین هوا با استناد به گزارش پلیس محلی اعلام کرد تروریست ها که مسلح به چاقو و تبر بودند به ایستگاه پلیس، ادارات دولتی و وسایل نقلیه حمله کردند و در این حمله ده ها غیرنظامی از دو نژاد ˈاویغورˈ وˈهانˈ کشته و یا زخمی شدند.

به زمان دقیق این حمله اشاره نشده است، اما اعلام شد این حمله در آستانه جشن های عید سعید فطر انجام شده است.

بنابراین گزارش ده ها تن از تروریست ها نیز در حمله و تیراندازی افسران پلیس به ضرب گلوله کشته شدند. رسانه های غربی اعلام کردند بیش از 20 اویغور در این حملات کشته ، 10 نفر زخمی و 67 نفر نیز بازداشت شدند.

بنابرگزارش این رسانه ها به نقل از اویغورهای در تبعید، 13 نظامی چین نیز در این حملات کشته شده اند. شین هوا اعلام کرد این حمله برای ˈبی ثبات کردن منطقه و گسترش ترس و نفرتˈ طراحی شده بود./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴