تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۵۰۳۹۶
پلیس «فتا»در خصوص شیوه‌ جدید کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان «برندگان یک میلیون پوندی» هشدار داد.
۰
plusresetminus
بلاغ- طی روزهای اخیر پیامکی تحت عنوان «شماره شما در قرعه کشی سال ۲۰۱۴ شرکت سامسونگ برنده یک میلیون پوند پول نقد شده است» برای شهروندان ارسال و از آنان درخواست شده برای مطالبه ی مبلغ مورد نظر اطلاعات شخصی خود از قبیل نام، سن، شماره تماس و ... را به ایمیل samsungmob@mit.tc ارسال کنند.
با بررسی ها، کلاهبرداران در ادامه ارتباطات ایمیلی خود ضمن مطالبه اطلاعات تکمیلی شهروندان، عنوان می کنند، علاوه بر مبلغ مورد نظر یک تبلت به جایزه شما افزوده شده و با نمایش یک تصویر از یک مرسوله پستی به نام شخص مورد نظر اعلام می کنند بعلت وجود تحریم های اقتصادی موجود بر ایران، مرسوله پستی مورد نظر باید ابتدا به کشور واسطی(هندوستان) ارسال تا از آن طریق هدیه به ایران ارسال شود.

در پایان کلاهبرداران، هزینه ارسال بسته پستی از هندوستان به ایران توسط نماینده این شرکت را بالغ بر ۶۰۰ دلار عنوان و اعلام می کنند، شهروندان در صورت واریز وجه مورد نظر می توانند بسته پستی خود را در فرودگاه امام خمینی(ره) از دست نماینده این شرکت که از هندوستان به ایران می آید، دریافت کنند.

بنابراین با توجه به اینکه پیگیری این قبیل کلاهبرداری ها که با استفاده از شگردهای خاص و پیشنهادهای اغواکننده در حوزه بین الملل انجام می شود، مستلزم همکاری با پلیس اینترپل و سپری کردن بازه زمانی طولانی است.

پلیس «فتا»ی استان گیلان به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه با پیشنهادهای جذاب در فضای مجازی هوشیار بوده و مراتب را از طریق سایت پلیس «فتا» به نشانی www.Cyberpolice.ir یا ایمیل Gfata@police.ir گزارش کنند./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما