تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۵۰۳۶۶
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح تفکیک زنان و مردان در محیط کاری مورد حمایت حدود ۲۰۰ نماینده مجلس قرار گرفته و در نماز جمعه نیز از این اقدام تقدیر شده است.
۰
plusresetminus
بلاغ- مجتبی رحماندوست گفت: در رسانه‌ها خبری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شده مبنی بر اینکه این وزارتخانه با موضوع جداسازی کارکنان زن و مرد در محیط‌های اداری و کاری مخالف است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم در این‌خصوص ادامه داد: در تماسی که با مسئولان وزارت کار داشته‌ام آنها عنوان کردند که این فقط اظهارنظر حسینی قائم‌مقام در امور بین‌الملل وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است و یک اقدام خودسرانه بوده است که موضوع اصلاح خواهد شد.

وی افزود: در اظهارنظر قائم‌مقام در امور بین‌الملل وزارتخانه کار عنوان شده است که تفکیک جنسیتی زنان و مردان کارمند مخالف با تعهدات بین‌المللی وزارتخانه و همچنین کنوانسیون‌های بین‌المللی کار است، بنابراین شهرداری تهران باید بخشنامه خود را در این زمینه پس بگیرد، این در حالی است که این اقدام خوب از سوی حدود ۲۰۰ نماینده مجلس و در مراسم نماز جمعه مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته است.

رحماندوست گفت: در رابطه با این موضوع با موالی‌زاده و طاهایی از معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین محمد ربیعی مشاور وزیر تماس گرفتم که آنها عنوان کردند این فقط یک اظهار نظر از سوی قائم‌مقام در امور بین‌الملل وزارتخانه بوده و قول مساعدت و رسیدگی داده شد.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: با توجه به آموزه‌های دینی نباید یک مدیر مرد از منشی زن استفاده کند و همچنین بالعکس این قضیه نیز صادق است. موضوع دیگر اینکه نباید در یک اتاق کاری چند کارمند زن و مرد به صورت مختلط با هم کار کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: از طرح جداسازی زنان و مردان کارمند در محیط‌های کاری حمایت و اعلام می‌کنم باید حکم الهی اجرا شود./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴