تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۵۰۱۶۷
عیسی ولیزاده در حالی شهردار سورک شد که ابهامات مهمی پیرامون این انتخاب وجود دارد.
۰
plusresetminus
اما و اگرهای انتخاب شهردار سورک/داستان انتخاب شهردار دیپلمه!
به گزارش خبرنگار بلاغ از میاندورود، شورای اسلامی شهر سورک مرکز میاندورود بعد از کش و قوس‎های فراوان در حالی بالاخره عیسی ولیزاده را به عنوان شهردار انتخاب کرد که حواشی و ابهامات مهمی در این انتخاب وجود داشت.
رئیس شورای شهر نخستین کسی بود که بعد از انتخاب ولیزاده به عنوان شهردار با بیان این خبر، موافقان انتخاب ولیزاده را علی اکبر مظلومی نیا، علی اکبر قاسمزاده و غفار وفایی اعلام کرد.
کاظم امجدی گفت: من و آقای طبری همچنان قائل به نظر انتخاب افراد کارگروه بودیم که افراد باتجربه و تحصیل کرده را برای پست شهرداری سورک در نظر گرفته بودند اما متاسفانه بعضی از اعضای شورای شهر به آن توجه نکردند و فردی با میزان تجربه و تحصیلات کمتر را برای این سمت انتخاب کردند.
وی خاطرنشان کرد: افراد مورد نظر ما همان سه نفر گفته شده بودند که در بین اعضای 7 نفره کارگروه حقگو با 6 رأی و نوکنده با 5 رأی کاندیدای پست شهرداری بودند اما این مساله مورد موافقت اکثریت اعضای شورا قرار نگرفت.
نکته جالب اینکه آقایان مظلومی و قاسم زاده که ابتدا مدعی ابداع کارگروه بودند و بر تشکیل آن افتخار و ابراز می کردند که با تشکیل کارگروه بهترین گزینه را برای شهرداری سورک انتخاب خواهیم کرد، اما در این بین مشخص نیست که چه فعل و انفعالاتی رخ داد که فردی خارج از کارگروه انتخاب شد.
اعضای شورا زمانی مدعی بودند برای منافع مردم شهر از دل کارگروه فردی مناسب انتخاب خواهند کرد اما حال برخلاف آن عمل کرده و فردی را که هیچ برنامه ای را برای قبول این پست به شورا نداده انتخاب کردند که به دلیل این عملکرد خود باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.
عیسی ولیزاده در حالی این مسئولیت را می پذیرد که دارای مدرک دیپلم و دانشجوی ترم دو دوره کاردانی رشته مدیریت امور دفتری و اتوماسیون اداری است.
وی بیش از ده سال سابقه کار در شهرداری سورک را دارد.
این مسأله در حالی اتفاق می ‌افتد که حداقل مدرک برای تصدی سمت شهردار مدرک کارشناسی است و تنها در موارد استثنا انتخاب شهردار از میان افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم با تأیید وزیر کشور بلامانع است.
در تمام شهرها اعضای شورا به دنبال انتخاب بهترین گزینه با داشتن بهترین مدرک تحصیلی و تجربه برای شهرداری هستند و در سورک نیز افراد با تجربه و تحصیل کرده کم نبودند.
اما اینکه 3 عضو شورا به حداقل ها قناعت کرده و به وی رأی اعتماد دادند، جای سوال است.
حالا باید منتظر ماند و دید که آیا شایعاتی مبنی بر رایزنی اعضای شورا با افراد بدنه وزارت کشور قبل از انتخاب شهردار برای مهر تأیید زدن به انتخاب‎شان به واقعیت می‎پیوندد یا خیر؟!
در صورتی که این انتخاب شورای شهر سورک مطابق با شرایط  و ضوابط قانونی مورد تائید وزارت کشور و استاندار قرار نگیرد، باید آن را در تاریخ به عنوان شاهکاری ماندگار به ثبت رساند.
در این صورت تنها با آبرو و اعتبار شهر و روحیه عیسی ولیزاده بازی خواهد شد، اتفاقی که شاید جبران آن به راحتی میسر نباشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
يكي از گزينه ها
مدرک دیپلم و دانشجوی ترم دو دوره کاردانی رشته مدیریت امور دفتری و اتوماسیون اداری
feedback
Iran, Islamic Republic of
علي خوش...
نهيه احمد ره شهردار هاكنن!! شهر وره باسم شهردار اشناسنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
سیاوش
سلام.تازمانی که ازکاندیدای های شهرداری برنامه خواسته نباشند وبه صورت سنتی ووووووووووو انتخاب شوند همان اش است وبس وووووووو خدا عاقبت مان رابخیرکند البته این موضوع درسراسر استان برق میزنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
یاران
ما شهروندان سورک ، از شهرداران قبلی که بودند ومدارک بالای تحصیلی داشته اند خيري ندیده اند و روندی در امور شهر ندیده ایم، و اما در همین مدت کوتاه بیاید ببینید که چگونه این شهردار جوان داره کار میکنه . کار کردن در این امور شهامت میخواهد که آقای ولیزاده دارد و ما همه جوانان دست به دست هم خواهیم داد که به ایشان کمک کنیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
ايكاش جناب عليزاده را شهردار مينموديد تا ببينيم چه گلي به روي شهر ميزنند!
برنامه هاي فراوان داشت ولي نگذاشتند برخي اصحاب
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲