تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۵۰۱۵۰
هافبک تیم فوتبال پیکان گفت: هنوز برای خودم علت جدایی‌ام از استقلال حل نشده است.
۰
plusresetminus
بلاغ- جی‌ لوید ساموئل بدون شک یکی‌ از اثر گذر‌ترین و بهترین بازیکنان خارجی‌ است که تا به حال به فوتبال ایران آمده است. ساموئل پس از استقلال، به پیکان آمد تا تجربه‌ای جدید را در لیگ برتر به دست بیاورد و به قول خودش با آرامشی بیشتر به فوتبال خود ادامه دهد. این بازیکن روز در خصوص مسائل مختلفی‌ صحبت کرد که این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:


  * در آستانه شروع فصل جدید هستیم، در مورد شرایط خودت و تیم جدیدت صحبت کن.

خب همان طور که می دانید ما اردوی آماده سازی خوبی در ترکیه داشتیم و تمرینات مناسبی انجام دادیم. 2 بازی دوستانه هم پیش از شروع لیگ و در تورنمنت 4 جانبه داشتیم مقابل تراکتورسازی و ملوان. این 2 بازی به همراه بازی‌ هایی که در ترکیه انجام دادیم، باعث شد بازیکنان در شرایط مناسب روحی‌ و روانی‌ و جسمی قرار بگیرند و آمادهٔ شروع لیگ باشیم. خود من هم در حال شناخت بازیکنانی هستم که برای من جدید هستند و می‌خواهیم با روش بازی یکدیگر بیشتر هماهنگ شویم. ما امیدواریم شروع خوبی در لیگ دشت باشیم و بازی‌‌های خوبی به نمایش بگذریم.

* خود تو برای آغاز فصل جدید آماده هستی‌؟

بله. ما تمریناتی که لازم بود را با تیم انجام دادیم. بازی‌های دوستانه هم داشتیم اما طببعی است که باید زمان بگذرد و چند بازی‌ انجام دهیم تا به آمادگی کامل برسیم. این در فوتبال عادی است. خود من هم جدا از تمریناتی که با تیم داشتم، همواره و حتی در زمان تعطیلات قبل از تمرینات هم به صورت انفرادی تمرین می‌کردم. ما فقط نیاز به گذشته زمان، تمرینات و بازی‌‌های بیشتر داریم تا هماهنگی‌ و شناختمان از یک دیگر بیشتر شود.

* تا الان پیکان از نظر تو چگونه تیمی بوده؟

بسیار خوب. ما ترکیبی‌ از بازیکنان جوان و با تجربه داریم که این خیلی‌ خوب است. بازیکنان با تجربه آماده هستند تا تجربه‌ خود را در اختیار جوانها قرار دهند و جوانها نیز انگیزه بسیار بالایی دارند. این موضوع برای هر تیمی یک اتفاق بسیار مناسب محسوب میشود.

* یک سوالی که از هفته‌ها قبل وجود دارد، این است که ساموئل با وجود اثر گذاری و ارائه بازی‌های خوب، چطور شد تیمش را عوض کرد؟

خوب این سوالی است که هنوز برای خودم جوابی‌ ندارد و حل نشده. هر باشگاه و هر سرمربی‌ این حق را دارد که برای تیمش تصمیم بگیرد و من هم برای آن احترام قایلم. نمی‌خواهم در این مورد بیش از این صحبت کنم اما این را بگویم که از حضور در پیکان خوشحالم. من دوست داشتم فوتبال خودم را در ایران ادامه دهم. زمانی‌ هم که پیشنهاد باشگاه پیکان رسید، شرایط را مناسب دیدم و این باشگاه را انتخاب کردم.

* از حضور در باشگاه پیکان راضی‌ هستی‌؟

بله. صحبت هایی که با هم داشتیم تا الان به موقع انجام شده. اینجا امکانات و شرایط خوبی دارد و احساس آرامش می‌کنم. این مسائل به من اجازه می دهد با خیال راحت فقط به فوتبال فکر کنم، تمرکز و آرامش داشته باشم و تا جایی‌ که می‌تونم به تیم‌ کمک کنم.

* فکر می کنی‌ این فصل چه اتفاقی‌ برای تیم جدیدت می‌افتاد؟

امیدوارم اتفاق‌های خوب بیفتد. پیکان از لیگ دسته یک به لیگ برتر برگشته و ما باید خودمان را خیلی‌ خوب نشان دهیم. بازیکنان و مربیان با انگیزه‌ای اینجا هستند که میخواهند خودشان را ثابت کنند. این انگیزه در تیم‌ وجود دارد و نکته ارزشمندی است. شما اگر به تیم‌ هایی مثل چلسی و منچسترسیتی نگاه کنید، می‌بینید که آن‌ها نیز پس از چند فصل سرمایه‌ گذاری و تلاش، به قهرمانی انگلستان رسیدند و این موضوع یک دفعه برای آنها اتفاق نیفتاد.

* با زندگی‌ در ایران راحتی‌؟

بله، من حدود 2.5 سال است که ایران هستم و با زندگی‌ در ایران هماهنگ شده ام. من فرهنگ و رفتار مردم ایران  را می‌شناسم و از بودن در اینجا لذت می‌برم زیرا ایران مردم مهربان و خون گرمی‌ دارد. البته از یک نظر ناراحت هستم و این که خانواده‌ام کنارم نیستند اما دوستان خوبی دارم که کنار آنها دقایق خوبی را می گذرانم.

* در پایان اگر صحبت خاصی‌ داری بگو.

نه، فقط می‌خواهم این را بگویم که می‌دانم پیکان هواداران خوبی دارد که فصل گذشته هم این تیم را حمایت می‌کردند. امیدوارم امسال هم هواداران بازی‌های ما را در ورزشگاه تماشا کنند و از تیم‌ خود حمایت کنند زیرا این مساله خیلی‌ به بازیکنان روحی و انگیزه میدهد./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما