رئیس انجمن خیرین کتابخانه‎ساز استان مازندران:

جلوی بچه رانت خوارها را بگیریم/طوفان ویلاداری به شرق مازندران نرسد

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۵۰۱۴۷
دکتر حسین اسلامی با اشاره به اینکه طوفان ویلاداری از غرب استان به فریدونکنار می رسد، گفت: ما باید در استان به دنبال گردشگر فرهنگی باشیم.
۰
plusresetminus
جلوی بچه رانت خوارها را بگیریم/طوفان ویلاداری به شرق مازندران نرسد
به گزارش خبرنگار بلاغ از فریدونکنار، حسین اسلامی در جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز این شهرستان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهید بصیر، اظهار داشت: فریدونکنار از پیشینه تاریخی عظیمی برخوردار است اما کتابخانه آن در حد قابل قبولی نیست، در هر محله ای از این شهر باید کتابخانه ای وجود داشته باشد تا فرزندان‌مان با کتاب انس بگیرند.
وی افزود: تمام شهرک های صنعتی، صاحبان هتل و صنایع را درگیر این کار کنید، انجمن خیرین را رونق دهید، باید زیباترین ساختمان با بهترین کتاب‌ها را داشته باشید و باید به آنجا برسید تا در این شهر بیش از ۱۰ کتابخانه در حد قابل قبولی احداث شود.
رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز استان مازندران در ادامه با اشاره به اینکه توریست برای سنجش میزان شعور ما بر اساس مراکز فرهنگی به ما نمره می دهند، اذعان داشت: کسانی که می خواهند ببینند فریدونکنار پیشرفته است، باید کتابخانه خوبی داشته باشیم نه ساحل زیبا، بنابراین کتابخانه در این شهر باید پرترافیک ترین مکان باشد.
اسلامی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم تا بچه ها جذب کتابخانه شوند، عنوان کرد: این یک امر جهادی است و باید برای آن کار کرد، اگر ۱۰۰ فروشگاه و ویلا ساخته شود، به رامسر کوچک تبدیل می شویم، با ویلا داری به جای جذب توریسم، ضدتوریست عمل خواهیم کرد و بی فرهنگی و بدفرهنگی افزایش می یابد.
رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز استان مازندران با بیان اینکه اگر ساخت ویلا را را به همین ترتیب ادامه دهیم و در احداث کتابخانه سستی به خرج دهیم، همین بچه رانت‌خوارها وارد شهر می شوند و از امکانات ما استفاده می کنند، گفت: به این پیشرفت نمی گویند ضدپیشرفت است، ما اگر با کتاب آشتی نکنیم در آینده ای نزدیک به مشکل برخواهیم خورد.
وی با اشاره به اینکه در اروپا پرترافیک ترین مکان‌های آنها کتابخانه هاست، گفت: اگر بگوئیم خیابان درست کردیم، سد و پاساژ ساختیم، آسفالت ایجاد کردیم، آخرش دبی می شویم و انسان از این که در پاسپورتش نام دبی بیاید، خجالت می کشد.
پژوهشگر و مورخ مازندران شناسی با اشاره به اینکه در استان مان و مخصوصاً فریدونکنار در این حوزه بسیار عقبیم، یادآور شد: اگر این شهر را با جای دیگر مقایسه کنیم بسیار عقبیم، در غرب مازندران طوفان ویلاداری آغاز شده و به فریدونکنار می رسد، این امر موجب بی غیرتی جوانان مان می شود فرهنگ را از ما می گیرد و ما را دچار بحران می کند.
وی در پایان با بیان اینکه شهر ما شهر ویلاداری نیست، ما به دنبال گردشگر هستیم اما به دنبال گردشگر فرهنگی، عنوان داشت: گردشگر مزاحم و آشغال ریز نمی خواهیم، تمام این شهرستان جاذبه و ریشه در تاریخ دارد چرا ما همه این داشته ها را برای استفاده توریست به دریا محدود می کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴