تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۵۰۱۲۵
انجام ورزش و فعالیت بدنی برای همه مردم مفید است ولی برای طیف خاصی ازمردم که بیماریهای قلبی – عروقی مبتلا هستند این ورزش اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند، ضمن اینکه این گروه ازمردم برای انجام ورزش باید نکات خاصی را مد نظر قرار دهند.
۰
plusresetminus
بلاغ- دکتر محمد تقی حولی‌ساز متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، گفت: بیماران قلبی طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند که از یک بیماری قلبی ساده تا نارسایی شدید قلبی را تشکیل می‌دهند که با توجه به میزان و شدت نارسایی قلبی ورزش خاصی را توصیه می‌کنند.ولی به طور کلی بهترین ورزش برای بیماران قلبی پیاده‌روی است.
  وی ادامه داد: شرایط پیاده‌روی روی سطح صاف بدون شیب باشد، همچنین که فرد دچار خستگی و تعریق زیاد و تپش قلب شدید نشود، مناسب است. همچنین کفش و پوشش مناسب پیاده‌روی از ضروریات است.   این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: طبق جدیدترین اعلام انجمن قلب آمریکا که مورد تایید انجمن قلب ایران هم است حداقل 20 تا 30 دقیقه پیاده‌روی منظم و دائمی در روز و هر یک ساعت مشخص توصیه می‌شود.   دکتر حولی‌ساز در پایان تاکید کرد: بیماران قلبی برای انجام هر گونه فعالیت بدنی و یا پیاده‌روی باید با متخصص قلب و عروق مشورت کنند و تحت نظر پزشک طب فیزیکی و توانبخشی هم ورزش مناسب شرایط بدنی را انجام دهند./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲