BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> روستاهای فراموش شده در ارتفاعات میاندوروداحتمال توقف کشاورزی | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۰
کد مطلب : ۵۰۱۰۸
روستاهای بالادست میاندورود این سال ها وضعیت خوبی ندارد.
۰
plusresetminus
روستاهای فراموش شده در ارتفاعات میاندورود/احتمال توقف کشاورزی
به گزارش خبرنگار بلاغ از میاندورود فصل تابستان برای کشاورزان میاندورودی زمان برداشت محصول گندم، برنج و محصولات باغی است و آنان بعد از چند ماه تلاش و کوشش خود را برای برداشت برنج آماده می کنند اما برخی کمبودها و کم توجهی ها همواره موجب ایجاد زحمت در مسیر برداشت محصول این کشاورزان شده است.
مردم روستاهای بالادست بخش مرکزی میاندورود همواره از نامساعد بودن وضعیت جاده ارتباطی خود گلایه دارند.
بیشتر جمعیت این روستاها در سال های گذشته به دلایل مختلف از جمله نبود اشتغال به شهر مهاجرت کرده اند اما به دلیل داشتن زمین های کشاورزی مجبور به رفت‎و آمد در این مسیر با مشکلات فراوان هستند.
بیشتر مسیر 25 کیلومتری روستاهای بالادست خاکی و تنها 8 کیلومتر این مسیر در سال قبل آسفالت شد.
در سالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است و باید به اقتصاد کشور بیشتر توجه شود متاسفانه شاهد رنج کشاورزان این منطقه هستیم که با وجود بروز مشکلات این چنینی احتمال کشت نشدن زمین های کشاورزی این منطقه در سال های آینده می رود.
همانطور که در یکی از این روستاها ده ها هکتار از زمینهای کشاورزی به دلیل کم‎توجهی مسئولان چندین سال است که کشت نمی شود.
مشکل اصلی حال حاضر جاده ارتباطی روستاهای بالادست پر شدن جاده از سنگ های بزرگ و کوچک و ایجاد چاله های متعدد آنهم به دلیل رفت‎و آمد کامیون های حمل چوب شرکت نکاچوب است.
درد و دل های مردم این روستاها به اینجا خلاصه نمی شود و مشکلات فراوانی از جمله کمبود آب شرب و جاده بین مزارع همچنین سردهنه های شالیزارها که هر دفعه با طغیان رودخانه از بین می رود از جمله دیگر مشکلات آنان است.
کشاورزان این منطقه زحمت همه کم کاری های مسئولین را به دوش گرفته اند ولی انتظار دارند که اگر تا امروز جاده ارتباطی آنها آسفالت نشده حداقل سنگ های داخل جاده گرفته شود که شاید کار یک روز یک ماشین راهسازی باشد تا کشاورزان هزینه های زیادی را صرف رفت و آمد و حمل محصول خود متحمل نشوند.
در پایان از فرماندار میاندورود انتظار می رود برای کمک به کشاورزان قدمی بردارد تا از رنج آنها در جهت تولید و رونق اقتصاد کشور کاسته شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴