تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۵۰۰۸۲
بونیون، رشد استخوان‌ها است که اگر غیر طبیعی باشد، باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود و در دختران شایع تر است.
۰
plusresetminus
بلاغ- محمد اکبری، فیزیوتراپیست اظهار داشت: به طور کلی به رشد استخوانها بونیون گفته می‌شود، این رشد می تواند طبیعی یا غیر طبیعی باشد برای مثال اگر در جایی از بدن باشد که به رشد استخوانها نیاز داشته باشیم، طبیعی محسوب می شود مثل جایی از بدن که شکسته شده و ما به استخوان سازی احتیاج داریم ولی اگر در جایی که مطلوب و مورد نیاز بدن است، ایجاد شود منجر به بروز عارضه می‌شود که باید آن را درمان کرد زیرا حتما عوارضی به دنبال خواهد داشت.
وی تصریح کرد: نمی‌توان از عوامل مشخصی در بروز این عارضه نام برد ولی شاید برخی اختلالات متالولیکی در ایجاد و بروز بونیون موثر باشد. وی افزود: این عارضه معمولا در افراد کمتر از میانسالی بروز می کند اما در دختران جوان شایع‌تر است همچنین در بین افرادی مثل ورزشکاران که ضربات متعدد بدنی دارند، رایج تر است. 
وی در ادامه بیان کرد: این عارضه در هر ناحیه‌ای از بدن ممکن است، بروز کند در واقع هر جایی که سلول‌های استخوان ساز تحریک شوند یا فشار بیش از حد معمول باشد برای مثال هنگامی که انگشت شصت پا به سمت داخل کج شود قسمت برجسته تحت فشار قرار می گیرد و می تواند محل مناسبی برای تشکیل بونیون باشد. 
وی در پایان خاطر نشان کرد: هنگامی که فرد برای درمان مراجعه می کند، ابتدا آزمایشات متعددی  انجام می‌دهد تا آنزیم های خون او بررسی شود و با توجه به آن دارو درمانی آغاز می شود، در مواردی که عارضه خیلی حاد باشد از عمل جراحی کمک گرفته می شود./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴