تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۵۰۰۲۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌دولت و آموزش و پرورش هنوز برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی به توافق نرسیده‌اند. آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و بر این اساس مجوز جذب ۴۴ هزار نیرو را از دولت طلب دارد.
۰
plusresetminus
بلاغ- جبار کوچکی‌نژاد  در پاسخ به این پرسش"وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی به کجا رسید و آیا آموزش و پرورش و دولت در این زمینه به توافق رسیده‌اند؟" اظهار داشت: دولت و آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی هنوز به توافق نرسیده‌اند.

وی افزود: دولت معتقد است که آموزش و پرورش با نیروی مازاد مواجه است به همین دلیل مجوز استخدام نیرو را نمی‌دهد اما آموزش و پرورش اعلام می‌کند که در کنار مازاد نیرو در برخی از مناطق به ویژه مناطق محروم با کمبود نیرو مواجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است، گفت: براین اساس به ازای هر یک نفر که از آموزش و پرورش بازنشسته شود یک نفر باید در این وزارتخانه جذب شود که به این ترتیب آموزش و پرورش 44 هزار نیرو می‌تواند جذب کند و معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری باید مجوز استخدام این تعداد را صادر کند اما مشکلی که وجود دارد این است که دولت آموزش و پرورش را جزو نهادهای حاکمیتی نمی‌داند.

 همچنین ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: وقتی دولت ردیف استخدامی را برای برگزار آزمون مربیان پیش دبستانی صادر نمی‌کند، برگزاری آزمون بدون مجوز استخدامی معنایی ندارد.

وی افزود: دولت معتقد است که آموزش و پرورش زمانی 16 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم داشت هم اکنون نیز که جمعیت دانش آموزی به 12.5 میلیون نفر رسیده بازهم آموزش و پرورش یک میلیون معلم دارد بنابراین این نهاد با کمبود نیرو مواجه نیست.

خسروی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در مراکز کلان‌شهرها مانند تهران با 50 هزار نیروی مازاد مواجه است، افزود: در مناطق محروم نیز با کمبود نیرو مواجه هستیم و نمی‌توان به نیروهای مازاد تهران اجبار کرد که به مناطق محروم بروندبنابراین دولت باید برای جبران کمبود نیرو برای این مناطق فکری کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اگر ردیف استخدامی برای آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی صادر شود آموزش و پروورش می‌تواند در مناطق مورد نیاز از میان نیروهای شایسته افراد مورد نیاز خود را از طریق برگزاری آزمون جذب کند و فردی که استخدام می‌شود تمام مدت را در منطقه‌ای که استخدام شده فعالیت کند و به گونه‌‌ای نباشد که پس از مدتی درخواست انتقال نیرو به نقطه‌ای دیگر را داشته باشد./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم