تاریخ انتشارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۴۹۹۱۴
یک سازمان مدنی عراقی از تخریب 30 مزار، مرقد دینی و اثر باستانی در موصل در کمتر از یک ماه در استان نینوا خبر داد.
۰
plusresetminus
بلاغ- شبکه السومریه نوشت: یک سازمان مدنی اعلام کرد: گروه های تروریستی از زمان تسلط بر موصل در شمال عراق و بخشهایی از کرکوک تعداد زیادی مزار،مرقد دینی و آثار باستانی مهم را که برخی از آنها قدمتی زیاد داشته اند، تخریب کرده اند.
در بیانیه این سازمان آمده است: تعداد مرقدها، مزارها و مساجدی که تخریب شده اند بیش از 30 مرقد، مزار و مسجد است که مهمترین آنها قبور پیامبران بزرگ الهی، یونس، شیث،جرجیس و دانیال(ع) است.این مزارها با مواد منفجره و بمب تخریب شده اند.
این سازمان مدنی تاکید کرد: تروریستهای وابسته به داعش توجهی به اهمیت آثار تاریخی، مزارها و مساجد ندارند و خطر ویرانی همه مرقدها در مناطق تحت تسلط داعش به ویژه خطر تخریب مناره الحدباء که قدمتی 600 ساله دارد، تهدید می کند.
سازمان مذکور خواستار تحرک جامعه بین المللی و سازمان ملل برای حمایت از مرقدها، مزارهای دینی و تاریخی شد و از یونسکو خواست که اقدام جدی در قبال خطراتی که آثار تاریخی عراق، منطقه و دنیا را تهدید می کند به عمل آورد.
شایان ذکر است که تروریستهای وابسته به گروهک داعش در ادامه تخریب اماکن مذهبی روز گذشته مرقد یونس نبی(ع)،جرجیس(ع) و شیث پیامبر(ع) را منفجر کردند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴