تاریخ انتشارجمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۴۹۷۶۲
یک روزنامه ترکی از مطلع بودن ترکیه و کشورهای اردن و عربستان از طرح حمله داعش به عراق خبر داد.
۰
plusresetminus
بلاغ-روزنامه «آیدینلیک» ترکیه نوشت: اطلاعات موجود و درز یافته نشان می‌دهد، پیش از لشکرکشی گروهک تکفیری تروریستی داعش به عراق، مقامات حزب عدالت و توسعه ترکیه کاملا بر این اتفاق اشراف داشته‌اند و پیش از حمله داعش، دیدارها و جلسات سری در استانبول برگزار شده بود.
این روزنامه در ادامه می‌نویسد: اولین جلسه برنامه‌ریزی برای حمله، در تاریخ 28 فوریه الی 2 مارس در هتل «گونن» استانبول برگزار شد که در این جلسه، نماینده مسعود بارزانی نیز حضور داشت و از سوی نیروهای امنیتی ترکیه پشتیبانی می‌شد.
«ایندیلینک» توضیح می‌دهد: این جلسه با ابتکار عمل حزب عدالت و توسعه برگزار شد و کشورهای عربستان و اردن نیز در این جلسات حضور داشتند.
لیست افراد شرکت کننده در این جلسه بنا به نوشته این روزنامه بدین ترتیب است: نمایندگان اطلاعات اردن، نماینده النقشبندیه، جیش المجاهدین، انصار الاسلام، ارتش المنصورة، ثورة العشرین، جیش الاسلامی، انصار التوحید بعلاوه نمایندگانی از حزب دموکرات کردستان عراق که زیر نظر حکومت ترکیه سازماندهی شده بودند.
روزنامه ایندلینک ترکیه، جلسه دوم را در اردن و در پایتخت این کشور ذکر می‌کند که شاهد اختلافات جدی میان برخی سران داعش با طرف‌های سیاسی بوده است.
این روزنامه در انتها می‌نویسد که این جلسات نشان از توطئه کشورهای منطقه برای به آشوب کشاندن عراق دارد که از مدت‌ها قبل از شروع حوادث استارت آن زده شده بود./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴