تاریخ انتشارجمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۴۹۷۳۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص کمک به مردم غزه اظهار داشت: دولت لایحه ای در این باره تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند .
۰
plusresetminus
بلاغ - اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در خصوص بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر بر گزاری رفراندوم در فلسطین گفت: در هر یک از کشورهای جهان، موضوعات مهم و اساسی مرتبط با مردمی است که اصالتشان مربوطه به آن کشور است که در فلسطین نیز صاحب اصلی این کشور خود فلسطینی‌ها هستند.
وی افزود: مطرح کردن برگزاری رفراندوم در فلسطین از سوی مقام معظم رهبری در این شرایط حساس کاملا درست است؛ به طوری که وقتی رژیم غاصب صهیونیستی با تحت فشار قراردادن فلسطینیان و بیرون کردن آنها از کشور خودشان به نحوی که حتی تعدادی هم که در فلسطین مانده اند به شدت تحت فشار هستند و حتی مردم غزه زندگی عادی خود را نمی توانند انجام دهند؛ رهبری به دنیا اعلام کردند که اگر شما واقعا به دنبال دمکراسی و حقوق بشر هستید یک رفراندوم بگذارید که هرچه مردم خوشان انتخاب کردند بر همان اساس کشور خود را اداره کنند.
 
رایزنی‌های مجلس با کشور مصر برای بازگشایی رفح
این نماینده مجلس در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تحقق این مهم اظهار داشت: مجلس در بحث کمک به غزه از تعدادی از کشور های مسلمان دعوت کرده بود و اقداماتی خوبی هم انجام شد که به عنوان مثال با مصر جهت باز کردن شاهراه رفح (گذرگاه رفح) تماس گرفتیم که بتوانیم کمک‌های انسان دوستانه مانند دارو، غذا و ... را از این طریق به غزه برسانیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی ضمن درخواست از رئیس‌جمهور برای مطرح کردن طرح رفراندوم در مجامع سازمان ملل تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ایران رئیس جنبش غیر متعهدها است، باید برای نجات دادن مردم فلسطین از این پتانسیل استفاده کنیم که اگر از این موقعیت خوب استفاده نکنیم و مدت زمان این مسئولیت تمام شود و یکی دیگر رئیس شود که این توانایی و فکر را نداشته باشد برای کشور ما زیاد خوشایند نیست.
کوثری افزود: آقای رئیس جمهور هم دستوراتی داده اند؛ اما باید دستگاه دیپلماسی ما خیلی قوی تر از این عمل کند تا بتوان اثرات این اقدام را برای مردم غزه در کوتاه ترین زمان مشخص کرد.
وی ضمن اشاره به قسمتی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسلح کردن مردم کرانه باختری گفت: فقط غزه مطرح نیست؛ مردمی هم که در کرانه باختری هستند ملیت فلسطینی دارند
عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان شد: زمانی که رژیم نا مشروع اسرائیل این چنین جنایت های را علیه مردم غزه انجام می دهد و سازمان های بین المللی هم بی تفاوت بوده و از طرف دیگر آمریکا به صراحت اعلام می کند که برای تقویت گنبد آهنی اسرائیل و کمک به رژیم اشغال گر 200میلیارد دلار کمک می کند، ما هم باید به فلسطین کمک کنیم.
 
طرح کمک به فلسطین در راه مجلس/ دولت به مجلس لایحه بدهد
این نماینده مجلس با اشاره به طرحی برای در نظر گرفتن بودجه برای کمک به مردم فلسطین گفت: مجلس در همین خصوص طرحی دارد و منتظر هستیم تا بعد از تعطیلات مجلس آن را مطرح کنیم تا به صورت قانون درآید و یا اینکه دولت یک لایحه در این خصوص به مجلس بفرستد.
کوثری افزود: باید برای کمک به مردم فلسطین بودجه‌ای در نظر گرفته شود و حتی می توان از کشور های مسلمان هم برای این موضوع کمک گرفته شود تا مردم مظلوم فلسطین را از این وضعیت که برای آنها به وجود آمده است و قابل تحمل نیست رها شوند.
وی در پایان گفت برای مشخص کردن میزان بودجه کمک به مردم فلسطین دولت نیز می‌تواند در قالب لایحه ای آن را به مجلس برساند تا این لایحه در مجلس تصویب شود
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴