سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی مازندران خبر داد

انعقاد قرارداد کشت طلای سفید در ۱۶۵۰ هکتار اراضی مازندران

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۹۷۲۰
عزیزالله شهیدی فر گفت: امسال در سطح هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان، قرارداد کشت پنبه با کشاورزان مازندران منعقد شد.
۰
plusresetminus
انعقاد قرارداد کشت طلای سفید در ۱۶۵۰ هکتار اراضی مازندران
به گزارش بلاغ به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، عزیزالله شهیدی فر اظهار کرد: امسال در سطح هزار و 650 هکتار از زمین های کشاورزی استان مازندران قرارداد کشت پنبه با کشاورزان پنبه کار استان منعقد که 35 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.
وی با بیان اینکه سطح سبز پنبه استان در امسال نیز بالغ بر هزار و 577 هکتار بوده که در مقایسه با سال گذشته 37 درصد افزایش داشت، افزود: مسائل بازرگانی پنبه از جمله مناسب بودن قیمت فروش در سال های گذشته، عملکرد مناسب محصول در سال های اخیر، باران های موسمی و زیاد در فصول پاییز و سرمای شدید زمستان که سبب عدم کشت های پاییزه و زمستانه شد را از جمله دلایل افزایش سطح زیر کشت پنبه استان در امسال است.
شهیدی فر گفت: امسال بیش از سه هزار تن وش از مزارع پنبه استان برداشت شود.
وی با اشاره به مناسب بودن شرایط اقلیمی در اوایل فصل بهار، تاریخ نخست کاشت امسال نسبت به سال قبل که حدود 20 روز زودتر بوده را در رشد و نمو پنبه تأثیر گذار دانست و تصریح کرد: بارندگی های مناسب در روزهای 13 و 14 خرداد ماه امسال، موجب سبز مناسب و گلدهی مطلوب در مزارع شده که تداوم شرایط مناسب اقلیمی از جمله بارندگی مناسب یا در صورت امکان انجام یک یا دو بار آبیاری تکمیلی، می تواند نوید بخش عملکرد مناسب محصول است.
شهیدی فر بیان کرد: وضعیت عمومی مزارع امسال از لحاظ عوامل خسارت زا از جمله آفات مکنده شامل شته، تریپس و آفات دیگر مانند ملخ و بالاخص کرم غوزه از تراکم پایین برخوردار بوده و جز کرم غوزه که یک بار سمپاشی صورت گرفته، خسارت عمومی آفات بسیار محدود است.
وی گفت: وضعیت فعلی سبز پنبه استان مطلوب بوده و عمدتاً در مرحله گلدهی، تلقیح و تشکیل غوزه و بزرگ شدن غوزه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴