رئیس نظام پزشکی چالوس مطرح کرد

لزوم قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۴۹۷۱۸
عباس آقازاده مسرور گفت: باید نظام سلامت را به سمتی پیش ببریم که رابطه مالی بین پزشک و بیمار قطع شود و به‌جای آن رابطه عقلانی و احساسی بین بیمار و پزشک ایجاد شود.
۱
plusresetminus
لزوم قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار
به گزارش بلاغ، عباس آقازاده مسرور صبح امروز در جمع شخصیت‌های علمی، اساتید، پزشکان و مهندسان شهرستان با امام جمعه شهرستان چالوس بیان داشت: در گذشته سلامت از اولویت 10 به پایین معیار سنجش محسوب می‌شد اما با رویکرد دولت دیدگا‌ه‌ها در مورد سلامتی افراد تغییر پیدا کرد.
وی تصریح کرد: چون توسعه پایدار با انسان سالم متصور است بنابراین سلامت باید از اولویت بالاتری در اداره کشور برخوردار باشد.
رئیس نظام پزشکی شهرستان چالوس اتخاذ تدابیر سلامت و پزشکی را ناشی از عقلانیت و تدبیر دولت خواند و گفت: این همگرایی و قرابت دیدگاه‌ها از سند منتشر شده از سوی مقام معظم رهبری نیز آشکار است چرا که برای نخستین‌بار در کشور موضوع سلامت سومین اولویت بودجه‌نویسی در کشور شد.
وی با گله‌مندی از نارسایی رسانه‌ها در انتشار و آگاهی بخشی به بحث سلامت اذعان داشت: امروز تبلیغات چیپس، پفک و محصولات مضر سلامتی جای آموزش طبخ غذای سالم و ورزش را گرفته است که باید تدابیر جدی برای این موضوع اندیشید.
آقازاده خاطر‌نشان کرد: باید بهداشت کشور را به ‌سمتی برد که با معیارهای درست و منطقی طول عمر افراد را افزایش داد و مرگ و میر را به‌حداقل رساند.
وی یادآور شد: در سایه بی‌مبالاتی و بی‌توجهی افراد و استفاده از روغن‌های ترانس‌بالا، تبلیغ فست‌فودها، غذاهای مضر و دیگر عادات غلط است که امروز آمار مرگ‌میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی افزایش یافته است.
رابطه بین پزشک و بیمار عقلانی شود
رئیس نظام پزشکی شهرستان چالوس با مقایسه وضعیت نظام سلامت در گذشته و اکنون بیان داشت: در نظام سلامت گذشته نوعی بهم ریختگی دیده می‌شد و همه چیز به سمت سرمایه‌محوری بود که در این میان کارتل‌های واردکننده تجهیزات پزشکی، موسسات شبکه‌ای غیرمجاز و افرادی که در بازار سلامت نقش واسطه را داشتند بیشترین سود را کسب کردند.
وی تصریح کرد: باید نظام سلامت را به سمتی پیش ببریم که رابطه مالی بین پزشک و بیمار قطع شود و به‌جای آن رابطه عقلانی و احساسی بین بیمار و پزشک ایجاد شود.
آقازاده اظهار داشت: زمانی که سلامت کشور به سمتی برود که دولت هزینه خدمات را خودش بپردازد مردم نیز از تحمیل هزینه‌های سنگین درمانی رها می‌شوند.
وی به طرح بیمه سلامت اشاره کرد و متذکر شد: به حمایت شدید همگانی بر ای اجرای موفقیت‌آمیز طرح سلامت نیاز داریم چرا که با اجرای این طرح میزان کار پرسنل بیمارستانی از پزشکان و پرستاران نیز فراتر می‌رود و در اثر ازدیاد مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی حجم کار نیز بالا می‌رود.
رئیس نظام پزشکی شهرستان چالوس در پایان اعلام داشت: با اجرای طرح بیمه سلامت ضریب اشغال تخت‌ها به صددرصد می‌رسد اما در افزایش حقوق، پرداخت کارانه و قیمت‌گذاری تعرفه‌ها افزایش مشاهده نمی‌شود که این موضوع باید جدی گرفته شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴