تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۴۹۶۱۲
مردم ساری سریال‎های ماه رمضان امسال را مورد نقد و بررسی قرار دادند.
۰
plusresetminus
کدام سریال ماه رمضان پرطرفدارتر است؟
به گزارش خبرنگار بلاغ از ساری هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان رسانه ملی برای جذب و اقنای مخاطبین بیشتر، سریال‎های مختلف با مضامین مذهبی و اجتماعی را به نمایش می‎گذارد.
امسال نیز سریال‎های"هفت سنگ"،"فاخته"و"مدینه"به ترتیب از شبکه های سه، دو و یک سیما پخش می‏شود، البته سریالی نیز به نام "دیگری"در شب‏های قدر از شبکه سوم سیما پخش شد.
همه این سریال‏ ها به نوعی از درون مایه اجتماعی برخوردارند و کارگردانان آنها با بهره گیری از موضوعات روز جامعه سعی درجلب نظر مخاطبین دارند.
اکنون که مدتی از پخش سریال‏های ماه مبارک رمضان می‏گذرد، نظرات شهروندان ساروی را درباره نحوه پخش و میزان علاقمندی آنها نسبت به سریال‎ها جویا شدیم.
مارال محمدی یک دانش‎آموز پشت کنکوری است و در این مورد می‎گوید: "هفت سنگ" فیلمی کمدی است که محتوای غنی ندارد.
محمدی به کپی‎برداری سریال"هفت سنگ"از فیلم‎های خارجی اشاره می‎کند و ادامه می‎دهد: با اینکه تنها چند قسمت از سریال مدینه را دیدم، به نظرم جالب‎تر از بقیه سریال‎ها بود.
مهرداد بابایی یکی دیگر از شهروندان ساروی است که درباره سریال"هفت سنگ"اظهار داشت: تنها 3 قسمت ابتدایی آنرا دیدم واصلا جالب نبود.
این دانشجو ادامه می‎دهد: سریال‎های طنز سال‎های پیش را بیشتر ترجیح می‎دهم، اگر سریال‎های طنز از یک شبکه پخش شوند، مخاطبین بیشتری دارد.
وی تاکید کرد: امسال از سریال"مدینه"خوشم آمد چون آموزنده بود و نزول‎خواری را که یکی از بلاهای جامعه امروز است به نمایش می‎گذارد.
بابایی بیان کرد: سال‎های پیش هم سریال"او یک فرشته بود" به نظرم خیلی جالب بود و همیشه قسمت‎های مختلف آنرا دنبال می‎کردم.
داوود احمدی مغازه‎دار ساروی می‎گوید: همه سریال‎های امسال را دیدم، سریال "مدینه"خیلی سنگین و خوب است.
او ادامه می‎دهد: سریال"فاخته"هم خیلی خوب بود ولی سریال"مدینه"چون واقعیت را نشان می‎دهد و به نوعی شخصیت‎های آن درجامعه وجود دارند برای جوانان بسیارآموزنده است.
احمدی درباره سریال"هفت سنگ"می‎گوید: فیلم بسیار بدی است، سنگین و با وقار نیست به همین دلیل به درد ماه رمضان نمی‎خورد.
خانمی که به همراه فرزندش برای خرید آمده است می‎گوید: پارسال سریال‎های تلویزیون بهتر بود ولی در مجموع از میان سریال‎های امسال"مدینه"را بیشتر قبول دارم، اما پسر 10 ساله خانم خریدار می‏گوید: من"مدینه" و"هفت سنگ"را دوست دارم.
خانم مسنی که صورت چین خورده اش، رنج‏های زندگی را به تصویر می‏کشد در پاسخ به سوال ما اظهار داشت: سریال"مدینه" که از شبکه یک پخش می‏شود را می‎بینم، سریال شبکه سوم هم اوایل خوب بود ولی الان برایم جذابیت ندارد.
وی با بیان اینکه فرزندانم اصلا علاقه ای به دیدن سریال‎های امسال ندارند، می‎گوید: آنها از اینکه من سریال‎ها را تعقیب می‎کنم، تعجب می‎کنند.
شهربانو حسینی ادامه می‎دهد: این بی میلی فرزندانم در حالی است که سریال‎های سال‎های گذشته را با اشتیاق می‎دیدند.
پیرمرد گل‎فروش که عرق روی صورتش، گواه تشنگی و خستگی روزمره است می‎گوید: از صبح تا شب سرکارم و کمتر وقت دیدن تلویزیون را دارم.
او افزود: از نقش پسر خلافکارخیلی خوشم آمد، چون ممکن است جامعه زمانی به دلیل اشتباهات فردی نسبت به او بدگمان شود، ولی در حقیقت، آن فرد آنقدرهم بد نیست.
مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی درباره سریال ‏های ماه مبارک رمضان می‏ گوید: تا حدودی سریال‏ ها را دیدم، هفت سنگ خیلی افتضاح بود زیرا اصلا محتوایی نداشت.
وی اظهار داشت: سریال"فاخته"هم ساعت خوبی پخش نمی‎شود و نمی‎توانم آنرا ببینم اما"مدینه"سریال خوب و آموزنده ای است، البته تلویزیون هر سال فیلم ‏هایی درباره رباخواران می‎سازد.
خانم میانسالی که در حال خرید سبزی در حوالی میدان ساعت است، می‎گوید: بیشتر سریال‎ها را می‎بینم، درفیلم هفت سنگ، بازیگران خیلی داد و بیداد می‎کنند و با توجه به اینکه در ماه رمضان مردم به آرامش نیاز دارند، به نظرم باید آرامتر باشد، این فیلم‎ها اعصاب آدم را به هم می‎ریزند و فکر را خسته می‎کنند، اما سریال مدینه را بعضی وقت‎ها می‎بینم، به نظرم خوب است.
در پایان آنچه از برآیند این گفت‏وگوها مشخص است نظرات مثبت و مساعد مردم به سریال هایی با جنبه اخلاقی و معنوی در این شب ها است و مردم به دیدن برنامه های طنز یا کم محتوا در این شب ها علاقه ندارند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷