تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۴۹۵۱۶
وی یادآور شد: پیش نویس قرارداد طرح دانش آموزی نجات آب دراستان بوشهر تهیه شده که پس از تایید و اصلاحیه نهایی، قرارداد همکاری با اداره کل آموزش وپرورش استان منعقد خواهد شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهرگفت: با توجه به ممنوعیت برداشت آب در شماری از دشت های این استان اجرای طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) در حکم تشکیل پلیس آب برای مراقبت بیش از پیش خانواده ها و محافظت از منابع آبی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، حسین باشی زادگان افزود: افزون بر دشت های جم، ریز و بوشکان این استان که پیش ازاین ازلحاظ برداشت آب در ردیف دشت های ممنوعه قرار داشتند، بتازگی دشت پلنگ شهرستان دشتی نیز به این شمار افزوده شده که این امر ضرورت جدی گرفتن طرح داناب را دوچندان کرده است.

وی یادآور شد: پیش نویس قرارداد طرح دانش آموزی نجات آب دراستان بوشهر تهیه شده که پس از تایید و اصلاحیه نهایی، قرارداد همکاری با اداره کل آموزش وپرورش استان منعقد خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر ادامه داد: اجرای طرح داناب در سال تحصیلی 94-93 متفاوت تر از گذشته اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: اجرای طرح داناب درسال جدید با هدف جذب حداکثری دانش آموزان و خانواده ها برای ارتقای آگاهی آنها و آشناکردن خانواده ها با مدیریت مصرف بهینه آب است.

باشی زادگان اظهارکرد: با توجه به تغییر شرایط جوی و نیاز مبرم و بیشتر هم استانی ها به آب درقالب طرح داناب بسته های فرهنگی آموزشی درسال تحصیلی اینده متناسب با آیتم ها و عناوین حفاظت و صیانت از منابع آب بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر ادامه داد: اکنون همه زیرساخت های اجرای طرح داناب در استان بوشهر فراهم شده و در سال تحصیلی آینده همزمان با شروع کلاس ها، اجرای این طرح با نواختن زنگ داناب در یکی از مدارس استان آغاز می شود.

وی گفت: همچنین به استناد بند الف و ج ماده 143 قانون برنامه پنجم توسعه، ارتقای راندمان آبیاری بخش کشاورزی مهمترین گزینه پیش رو در برطرف کردن مشکل کم آبی دشت های این استان است.

باشی زادگان افزود: هدف از تکلیف این ماده قانونی فراهم کردن زیرساخت های امنیت غذایی و ارتقای ارزش افزوده بخش کشاورزی بر مبنای ملاحظه توسعه پایدار سالانه به میزان هفت درصد نسبت به سال 88 در طول برنامه پنجم است.

وی یادآورشد: با توجه به محدودیت منابع، آب باید صرف کشت محصولاتی شود که دارای شاخص بهره وری و بالاترین ارزش اقتصادی و درآمدی باشد./ع
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴