تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۹۴۷۰
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درادامه گفت: شهرهای خراسان جنوبی ، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان نسبت به دیگرشهرهای کشورمان با توجه به تغییر اقلیم با خشکسالی شدید روبرو هستند.
۰
plusresetminus
بلاغ-رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با توحه به تغییر اقلیم از خشکسالی شهرهای خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی و سمنان در کشورمان خبرداد.
 اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه دومین نشست شورای هماهنگی مدیریبت بحران کشور که باحضور کارگروه های 14 گانه بحران صبح امروز در سالن شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه کارگروه‌های تخصصی امداد ونجات و خشکسالی، مخاطرات کشاورزی به ارائه گزارشهای عملکردهای خود پرداختند.
وی در خصوص بحث خشکسالی که در قانون پنجم عنوان شده و مربوط به سازمان مدیریت بحران است افزود: ازآنجایی که بالای 18 سال تغییر اقلیم کشورمان با خشکسالی شدید روبرواست که این دیگر به عنوان یک حادثه نیست و یک بحران برای کشورمان شده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درادامه گفت: شهرهای خراسان جنوبی ، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان نسبت به دیگرشهرهای کشورمان با توجه به تغییر اقلیم با خشکسالی شدید روبرو هستند.
نجار در خصوص اعتبارات مدنظر گرفته شده برای سازمان مدیریت بحران بیان داشت: سازمان مدیریت بحران سه درصد ازاعتبارات کل کشور را به خود اختصاص داده که طبق ماده 10 و 12 این اعتبارات برای پیشگیری و مقابله اجرا می شود.
وی در ادامه گفت: در راستای اینکه دردنیا 47 حادثه طبیعی وجود دارد کشورایران 34 حادثه را تجربه کرده که بحث زلزله مهمترین حادثه‌ای است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.
وی درخصوص اقدامات پیشگیری درمقابله با زلزله خاطر نشان کرد: در بحث زلزله باید مقاوم سازی مسکنها توسط شهرداری صورت گیرد تا درزمان حادثه  کمترین خسارت رخ دهد./ع
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴