تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۴۹۴۰۶
دلایل عجیب و غریب دولت برای توزیع کالاهای با تاریخ مصرف و قیمت‎های باور نکردنی در گفت‎وگو با بلاغ تشریح شد.
۰
plusresetminus
عرضه کالاهای نزدیک به انقضا در طرح ضیافت/هدف، کاهش قیمت و عرضه کالای با کیفیت نیست!
به گزارش خبرنگار بلاغ از ساری، چندین هفته از اجرایی شدن طرح توزیع کالاهای اساسی ماه مبارک رمضان با عنوان طرح ضیافت در استان می‎گذرد و در پی گزارش میدانی خبرنگار بلاغ از بازار و مراکز توزیع، نارضایتی‏های نسبی از سوی مردم و مباشران عنوان شده است.
در گزارش‎های گذشته مشکلاتی چون عدم مشارکت مباشران در توزیع کالا، مالیات عرضه این کالاها، تاریخ کوتاه مدت انقضای کالاها به خصوص گوشت‎های منجمد و عدم تفاوت محسوس قیمت‎ها با قیمت بازار از مهمترین مشکلات مطرح شده از سوی مردم و توزیع کنندگان عنوان شده است.
* هدف ما عرضه کالای ارزان نیست
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در گفت‎وگو با بلاغ در خصوص عدم تفاوت قیمت محسوس کالاهای طرح ضیافت با قیمت‏های بازار اظهار داشت: هدف ما از اجرای طرح‎های کوتاه‎ مدتی چون طرح ضیافت عرضه کالای ارزان قیمت به بازار نیست بلکه هدف اصلی ما در دسترس مردم قرار دادن کالاهای اساسی در این ایام است.
وی افزود: قیمت برخی از کالاهای پرمصرف مانند شکر، روغن، گوشت و مرغ در برخی از روزهای سال به طور طبیعی بالا می‎رود که این مساله موجب بروز مشکلاتی در عرضه و تقاضا همچنین تعادل بازار می‎شود.
دکتر ابراهیم یعقوبی بیان داشت: دولت برای حفظ ثبات و تعادل قیمت بازار اقدام به عرضه این کالاها از محل دخیره سازی دولتی و یا مشارکت بخش خصوصی می‎کند، از این رو مقادیری از این کالاها جهت حفظ ثبات قیمت برای استان‎ها در نظر گرفته می‎شود.
معاون سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ در خصوص عدم استقبال مباشرین در توزیع کالا و همچنین مشکلات مالیاتی مطرح شده از سوی آنان بیان داشت: بخشی از عدم استقبال مباشرین جهت جذب و توزیع کالاها مربوط به اختلاف کم قیمت با بازار و بخشی نیز مربوط به تاریخ کم انقضای کالاهاست.
این‎ مسئول تاکید کرد: طبیعی است که هر فعال اقتصادی باید مالیات مربوط به آن فعالیت را نیز پرداخت کند.
* عرضه کالاهای به آخر خط رسیده
یعقوبی به پرسش خبرنگار بلاغ در مورد علت عرضه کالاهای این طرح با تاریخ‎های نزدیک به انقضا اینچنین پاسخ داد: همان طور که اشاره کردم این کالاها از محل ذخیره سازی دولتی تامین و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‎گیرد لذا این کالاها به ترتیب تاریخ الویت‎بندی انبار به مراکز توزیع ارسال می‎شوند، به همین دلیل شاهد تاریخ مصرف کوتاه مدت برخی از کالاها هستیم.
این مقام بازرگانی در مازندران در مورد عدم استقبال مردم از گوشت‎های منجمد عرضه شده در این طرح اذعان داشت: یک هزار و 200 تن گوشت مرغ برای عرضه در استان در این طرح سنجیده شده که طبق آخرین آمار تنها نزدیک به 200 تن از این کالا در مراکز توزیع عرضه شده است.
در پایان تاکید می‎شود هر چند اجرای این طرح‎ها موجب حفظ ثبات و تعادل قیمت بازار همچنین جلوگیری از احتکار و گرانفروشی کالاهای پر مصرف مردم می‎شود اما قربانی کردن کیفیت محصولات عرضه شده در مقابل ضرورت حفظ تعادل بازار در درازمدت با کاهش رضایت مردم و شکست طرح مواجه خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
ابراهیم
بر اساس ضوابط قانونی کالاهای عرضه شده از محل طرح ضیافت می بایست از طریق فروشگاههای مجاز بعنوان نماینده سازمان دست اندرکار جذب و در اختیار خریداران قرار گیرد ولیکن عدم استقبال برخی از این فروشگاهها در استقبال از طرح زمان دار نبودن کالاهای طرح و نزدیک بودن زمان انقضاء آن موجب شده تا مصرف کنندگان علاقه چندانی برای خرید نداشته و بالطبع فروشگاه نیز تماایل به جذب ان ندارد و دلیل دیگر آن همسانی قیمت این کالاها با توجه به منجمد بودن و تاریخ انقضاء آن بوده که سلیقه مردم را به خرید کالاهای مدت دار و تازه بیشتر می نماید. حال سوال اینجاست که آیا مسئولین سازمان مربوطه خود مصرف کننده کالاهای این چنینی هستند؟
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴