تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۹۳۷۲
مری هارف گفت: تا جایی که اطلاع دارم با ایران در این موضوع گفت‌وگویی انجام نشده است. طی چندین هفته مذاکرات هسته‌ای در وین منحصراً بر موضوع هسته‌ای متمرکز بودیم و نه دیگر موضوعات منطقه‌ای. من علنا می‌گویم که همه از جمله ایران باید از نفوذ خود بر حماس استفاده کنند تا آتش‌بس را بپذیرند.
۰
plusresetminus
بلاغ- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تمدید مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین گفت: نشست‌هایی با اعضای کنگره در حال انجام است، این نشست‌ها در سطح کارکنان، نمایندگان کنگره، وزیر خارجه و کاخ سفید و خزانه‌داری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در یک نشست خبری  درباره رایزنی آمریکا با کشورهای منطقه درباره بحران غزه گفت: تا جایی که اطلاع دارم با ایران در این موضوع گفت‌وگویی انجام نشده است. طی  چندین هفته مذاکرات هسته‌ای در وین منحصراً بر موضوع هسته‌ای متمرکز بودیم  و نه دیگر موضوعات منطقه‌ای. من علنا می‌گویم که همه از جمله ایران باید از نفوذ خود بر حماس استفاده کنند تا  آتش‌بس را بپذیرند.

ماری هارف درباره مذاکرات ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین و آلمان) در وین گفت: نشست‌هایی با اعضای کنگره در حال انجام است، این نشست‌ها در سطح کارکنان، نمایندگان کنگره، وزیر خارجه و کاخ سفید و خزانه‌داری آمریکا است.

هارف ادامه داد: نشست‌هایی با اعضای کنگره برای ارائه توضیحاتی درباره  علل و اهمیت تمدید مذاکرات برگزار شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 گفت:  هنوز جزئیات را نمی‌دانم اما به طور قطع هر چه سریعتر این نشست برگزار خواهد شد و امید است که در چند هفته آینده این نشست برگزار شود. فکر می کنم نشست‌هایی که در چند ماه آینده در این باره  برگزار می شود، ترکیبی از نشست‌های کارشناسی، نشست‌های دو جانبه و چند جانبه است.

هارف در ارتباط با محل برگزاری نشست‌ها گفت: در تلاش هستیم که درباره جزئیات محل برگزاری مذاکرات در این دوره تصمیم‌گیری کنیم. وین میزبان بسیار خوبی طی 3 هفته مذاکرات بود اما خوشحالم که به خانه برگشته ام./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴