تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۴۹۲۹۷
متخصصان آمریکایی می‌گویند: حدود شش میلیون زوج در این کشور در سن باروری، مشکل نازایی دارند اما به‌رغم این آمار بالا، دلیل بسیاری از این مشکلات مشخص نیست.
۰
plusresetminus
بلاغ- همچنین در سطح جهانی نیز باورها بر این است که نازایی در 9 درصد جمعیت زنان مشاهده می‌شود. با توجه به این آمار و اهمیت بالای بچه‌دار شدن برای اکثر زوج‌های جوان متخصصان در آمریکا به تازگی موفق به شناسایی یک مولکول بسیار کوچک اما در عین حال بسیار مهم و موثر شده‌اند که در تعیین علت نازایی در زنان سرنخی ارائه کرده و حائز اهمیت است.

پزشکان مرکز درمانی بیمارستان کودکان سینسیناتی در آزمایش‌های اخیر خود یک مولکول کلیدی و موثر در لانه گزینی موفق سلول تخم یا «زیگوت» در جداره رحم و ادامه روند طبیعی بارداری را شناسایی کردند. این مولکول کوچک اما مهم ژنی موسوم به Wnt5a است که وجود آن برای لانه گزینی سلول تخم در دیواره رحم ضرورت دارد. همچنین این ژن با گیرنده‌های مشترک ROR2 و ROR1 به منظور کمک به هدایت جنین در مسیر صحیح و رسیدن به محل مناسب برای لانه‌گزینی در تعامل است تا جنین در رحم رشد طبیعی داشته باشد.

اگرچه شناسایی نقش Wnt5a‌ در شرایط طبیعی قابل توجه است اما اهمیت آن بیش از همه در مواقع فقدان یا عدم فعالیت درست آن درک می‌شود. زمانی که سیگنال‌دهی از این مولکول خاص به دو گیرنده‌ ROR2 و ROR1 دچار اختلال می‌شود تاثیر آن معکوس شده و در نهایت به بروز مشکلات و نارسایی‌هایی چون ناهنجاری در لانه‌گزینی رحمی و ناتوانی در رشد طبیعی جنین منجر خواهد شد.

«سودهانسو دی»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: در نهایت این عوارض جانبی تداوم می‌یابد و موجب مشکلاتی از قبیل عدم تشکیل جفت و ناتمام ماندن دوره بارداری می‌شود. در صورتی که در این مرحله روند رشد جنین کامل اتفاق نیفتد در طول دوره بارداری عوارض جانبی آن ظاهر می‌شود.

به گزارش مدیکال دیلی، به گفته پزشکان زمانی که سلول‌ تخم در دیواره رحم جای نمی‌گیرد سقط جنین اتفاق می‌افتد. تخمین‌ها حاکی از آن است که 40 درصد بارداری‌ها به سقط جنین منجر می‌شوند. همچنین گاهی اوقات رحم قادر به حفظ سلول تخم نیست و یا نطفه در محل اشتباهی همچون گردن رحم قرار می‌گیرد که موجب می‌شود رشد طبیعی و سالم نداشته باشد./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷