تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۹۲۸۵
اتحادیه عرب از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین درخواست کرد تا با طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی موافقت کند.
۰
plusresetminus
بلاغ- اتحادیه عرب از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین درخواست کرد تا با طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی موافقت کند.

شبکه خبری العربیه طی خبری اعلام کرد که اتحادیه عرب از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" خواسته تا با طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس با اسرائیل موافقت کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که خبرگزاری رویترز ساعاتی پیش به نقل از یک مقام مسئول خبر داد که مصر قصد دارد برخی از بندهای طرح آتش‌بس خود را اصلاح کند تا مورد قبول تمامی طرف‌ها قرار بگیرد.

رویترز همچنین به نقل از منابع مصری خبر داد که قاهره بخش‌هایی از بندهای طرح خود را اصلاح می‌کند تا خواسته‌های جنبش حماس نیز اجابت شود.

جنبش مقاومت اسلامی حماس برای قبول آتش بس شرایط پنج گانه‌ای را تعیین کرده است.

از جمله مهمترین این شرایط، بازگشایی همیشگی گذرگاه رفح و آزادی تمام اسرای معامله آزادی شالیط و ایجاد گذرگاه آبی برای غزه عنوان کردند.

در این شرایط همچنین حماس خواستار آزادی تمام اسرای آزاد شده و سپس به اسارت مجدد در آمده در چارچوب تفاهم نامه  آزادی گلعاد شالیط شده است همچنین باید شرایط نگهداری اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی براساس تفاهم به عمل آمده در سال 2012 با مقامات مصری اجرا شود.

این در حالی است که ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته صدها بار به نوار غزه حمله کرده است، در این حملات، چند صد منزل مسکونی نیز مورد هدف قرار گرفتند، که بر اثر آن 547 فلسطینی شهید و بیش از 3300 فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.

ارتش رژیم اسرائیل بامداد یکشنبه محله الشجاعیه شهر غزه را با واحدهای توپخانه خود هدف قرار داد که در جریان آن 72 نفر شهید و 400 نفر زخمی شدند.

برای اولین بار مقاومت فلسطین درگیری‌ها را به عمق سرزمین‌های اشغالی کشانده است و منابع خبری از نفوذ نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست نشین و درگیری با ارتش اسرائیل خبر داد./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴