تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۹۲۸۴
دولت استرالیا از بازگشت شهروندان استرالیایی عضو گروه تکفیری بعثی داعش شدیدا نگران است.
۰
plusresetminus
بلاغ- دولت استرالیا از بازگشت شهروندان استرالیایی عضو گروه تکفیری بعثی داعش شدیدا نگران است.

به گزارش سیدنی مورنیک هرالد استرالیا، اولین عملیات انتحاری توسط یکی از شهروندان استرالیایی که در گروه تکفیری در عراق مشغول جنگیدن هستند در روز سه شنبه 24 تیرماه در قلب بغداد انجام شد و منجر به کشته شدن 3 نفر از شهروندان غیر نظامی و مجروح شدن دهها نفر از مردم این شهر گردید. گروه تروریستی داعش با تائید این عملیات انتحاری از ذکر نام واقعی این شخص خودداری کرد و از نام مستعار (ابوبکر ال استرالیایی) نام برد . این شخص با بستن کمربند انفجاری خود را در نزدیکی یکی از مساجد شیعیان در نزدیک یک بازار پر ازدحام در قلب شهر بغداد منفجر کرد.

یکی دیگر از جهادیون سر شناس شهر سیدنی به نام محمد العمر با استقبال و تحسین این عملیات انتحاری در توئیتر خود آورده که (این عملیات انتحاری انشائاله که قبول حق) باشد. دولت استرالیا به تروریستی بودن این گروه‌های تکفیری آگاه شده و بازگشت این افراد به استرالیا را خطری برای امنیت خود و منطقه خوانده و به شدت نگران برخی از گزارش های ارائه شده در خصوص مشارکت تعدادی از شهروندان استرالیایی در گروه داعش و گروه های منتسب به القاعده در منازعات عراق و سوریه است.

در حال حاضر حدود 150 نفر از شهروندان استرالیایی در گروه نظامی داعش فعالیت دارند و پلیس استرالیا اعلام کرده این افراد حق بازگشت به این کشور را نداشته و در صورت بازگشت دستگیر و زندانی خواهند شد زیرا استرالیا نمی تواند امنیت ملی خود را به خطر بیندازد. دولت استرالیا همچنین پاسپورت این افراد را باطل کرده و وزیر امور خارجه این کشور در رابطه با عملیات این افراد گفته که این وضعیت بدون تردید برای دولت استرالیا غیر قابل پذیرش و مغایر با قوانین استرالیا است./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما