تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۴۹۲۷۱
شهرستان حدود 50 هزار نفری عباس آباد از کمبود پزشک و پرسنل و ارائه خدمات مناسب به شهروندان و مسافرین رنج می برد.
۰
plusresetminus
این شهرستان بیمارستان و مرکز تخصصی درمانی ندارد!
به گزارش خبرنگار بلاغ از عباس آباد، شهرستان عباس آباد با وجود اینکه 4سال از تأسیس آن می گذرد اما هنوز زیر ساخت هایش ساخته نشده است.
مرکز بهداشت و درمان عباس آباد به عنوان یکی از مراکز مهم خدمات رسان در شهرستان از امکانات ابتدایی هم برخوردار نیست و ظاهراً فقط این مرکز به مدت حدود یک سال است که از شهرستان تنکابن مستقل شده است.
فقط صرف مستقل شدن مرکز بهداشت دردی را برای مردم منطقه درمان نمی کند. مراکز درمانی برای تأمین نیرو باید جذب نیرو داشته باشد و این منطقه با وجود داشتن افراد متخصص و تحصیل کرده در این زمینه با کمبود نیرو مواجه است.
این مرکز در این مدت در راستای خدمات به مردم موفقیت چندانی کسب نکرد.
* عدم حضور پزشک کافی در مراکز درمانی
مراکز درمانی عباس آباد با کمبود پزشک مواجه است که گلایه مراجعه کنندگان را به دنبال داشته است و در این خصوص تعدادی از شهروندان عباس آبادی این موضوع را با خبرنگار بلاغ مطرح کردند که در برخی مواقع با مراجعه به مراکز پزشک در اتاق حاضر نیست و هنگام استراحت پزشک، پزشک جایگزین وجود ندارد.
* عباس آباد فاقد بیمارستان
شهرستان حدود50هزارنفری عباس آباد فاقد بیمارستان ومرکز تخصصی می باشدوخدمات درمانی به بیماران دراین شهرستان از طریق مراکز درمانی شبانه روزی ارایه می شود.
* کمبود پزشک در عباس آباد
در حال حاضر ارئه خدمات به بیماران به مراکز درمانی این شهرستان با کمبود پزشک مواجه است و این مراکز به علت کمبود پزشک و پرسنل قادر به خدمات رسانی به موقع و مناسب به بیماران نیست و این امر اعتراض مراجعه کنندگان را به دنبال داشته است.
چرا که مردم عباس آباد حداقل انتظار دارند در نبود بیمارستان و مرکز تخصصی در این شهرستان مراکز درمانی قوی و با تجهیزات و پزشک و پرسنل درمانی برخوردار باشد که حتی برای درمان جزئی مجبور نباشند، مسافت های زیادی را طی کنند تا به یک مرکز درمانی با خدمات مناسب تر برسند.
* عدم تأمین اعتبار
اعتبارات لازم برای تأمین پزشک به اندازه کافی در این شهرستان وجود ندارد.
* متوقف شدن عملیات ساخت بیمارستان
عملیات ساخت بیمارستان 50تختخوابی امام خامنه ای عباس آباد در مهر ماه سال 91 با حدود چهار هزار و 500 متر مربع زیر بنا در زمینی به گستره حدود 11 هزار متر و اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال از محل سفرهای استانی دولت گذشته آغاز شد که طبق وعده مسئولان ذیربط قرار بود دو ساله به بهره برداری برسد که ظاهراً در مسیر ساخت با مشکلاتی مواجه شد و روند کندی پیدا کرد و اکنون نیز ساخت بیمارستان متوقف شد.
بنا به آخرین گزارش رسیده این پروژه در مرحله مناقصه مرحله دوم قرار دارد.
با وجود گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران در تمامی فصول سال به این شهرستان و اینکه شهروندان عباس آبادی به علت خدمات رسانی ناکافی و ناچیز شهرستان برای پرداختن به حداقل خدمات درمانی باید کیلومترها مسیر را طی کنند تا برای کارهای درمانی به شهرستان های مجاور برسند، بدین سبب شتاب بخشی در روند عملیات اجرایی ساخت بیمارستان در این شهرستان بسیار مهم  و از خواسته های به حق مردم منطقه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما