تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۴۹۲۳۷
یک هفته نامه آلمانی از احتمال جانشینی "الیزابیت گیگو"، از اعضای ارشد حزب سوسیالیست فرانسه به جای کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.
۰
plusresetminus
بلاغ-
برای جانشینی "کاترین اشتون"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزهای گذشته نام های زیادی مطرح شده است که عبارتند از "کارل د گوخت"، وزیر خارجه پیشین بلژیک، "فدریکا موگرینی"، وزیر خارجه ایتالیا و "کریستالینا گئورگییوا"، کمیسر کمک های انسان دوستانه اتحادیه اروپا.
البته به نوشته هفته نامه اشپیگل یک نامزد با شانس بالای دیگر برای احراز این سمت مهم اروپایی وجود دارد و "الیزابت گیگو"، از اعضای ارشد حزب سوسیالیست فرانسه و وزیر دادگستری سابق این کشور می تواند جانشین احتمالی کاترین اشتون شود.
بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با واگذاری این سمت اروپایی به گیگو موافق هستند.
به گفته "المار بروک"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا الیزابت گیگوی 67 ساله یک نامزد بسیار مجرب برای جانشینی کاترین اشتون انگلیسی است.
به این ترتیب شانس وزیر امور خارجه ایتالیا برای دستیابی به سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به شدت کاهش پیدا کرده است.
"ژان کلود یونکر" رئیس تازه انتخاب شده کمیسیون اروپایی در این باره اظهار داشته است که البته وی می خواهد یک زن را در این سمت اروپایی داشته باشد، اما نه فردی بدون تجربه سیاست خارجی. چهار شنبه گذشته گفتگوها و بحث ها برای اشغال سمت ریاست کمیسیون اروپایی از اوایل نشست اتحادیه اروپا به تعویق افتاد.
دوره مسئولیت کاترین اشتون در نوامبر سال 2014 به پایان می رسد./ع
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴