تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۴۹۲۱۱
با توجه به فرسوده بودن ساختمان‌ها و قدمت بیش از 50 ساله خوابگاه دانشگاه مازندران، دانشجویان فکر می‌کنند در خانه ارواح زندگی می‌کنند تا خوابگاه دانشجویی.
۰
plusresetminus
خوابگاه یا خانه ارواح؟!/ایکاش تغییرات اتوبوسی به خوابگاه هم سرایت می کرد!
به گزارش بلاغ، امید علیزاده در رابطه با وضعیت خوابگاه های دانشگاه مازندران به عنوان بزر‌گ‌ترین دانشگاه دولتی شمال کشور اظهار داشت: دانشگاه مازندران دارای دو مجموعه خوابگاهی حضرت زینب(س) برای دختران و نواب برای پسران است که هر کدام دارای مشکلات بسیاری هستند.
وی با بیان اینکه خوابگاه باید به محیطی برای دانشجویان تبدیل شود که دانشجو دغدغه ای جز درس خواندن نداشته باشد، افزود: با وجود این موضوع خوابگاه های دانشگاه مازندران از چنین شرایطی برخوردار نیستند و حتی برخی امکانات ضروری که نیاز یک محیط علمی امروز است، مانند اینترنت پرسرعت در خوابگاه وجود ندارد و یا اگر هم وجود دارد، جوابگوی دانشجویان نیست.
دبیر شورای صنفی دانشگاه مازندران، خاطرنشان کرد: البته قرار است در سال جدید این مشکل برطرف و اینترنت پرسرعت برای خوابگاه ها در نظر گرفته شود.
* خوابگاه یا خانه ارواح؟!
وی در خصوص وضعیت خوابگاه پسران نیز گفت: البته خوابگاه پسران بسیاری از مشکلات خوابگاه دختران را ندارد و امکانات ورزشی و فضای سبز نیز در محوطه خوابگاه تعبیه شده است که از این لحاظ وضعیت به مراتب بهتری نسبت به دختران داریم.
دبیر شورای صنفی دانشگاه مازندران مشکل بزرگ خوابگاه پسران را ساختمان های خوابگاه و نزدیکی بیش از حد به دریا دانست و گفت: ساختمان های خوابگاه پسران بسیار قدیمی است و بیش از 50 سال قدمت دارد و چون بسیار فرسوده بوده، بسیار شبیه به خانه ارواح است.
علیزاده ادامه داد: نزدیکی به دریا نیز سبب شده تا با پیشروی آب دریا مشکلات بسیاری برای ساختمان خوابگاه ها به وجود آید که این مشکل نیز تا قبل از تبدیل شدن به بحران باید برطرف شود.
* نبود فضای سبز و امکانات ورزشی مشکل اساسی خوابگاه دختران
دبیر شورای صنفی دانشگاه مازندران یکی دیگر از مشکلات خوابگاه های دانشگاه مازندران را نداشتن سلف غذا خوری عنوان کرد و ابراز داشت: خوابگاه هایی که چند بلوک دارند و تعداد زیادی دانشجو در آن مستقرند، سلف غذا خوری ندارد و دانشجویان مجبورند در فضای کوچک اتاق هایشان غذا بخورند.
وی با بیان اینکه خوابگاه دختران و پسران هر کدام مشکلات خاص خود را دارند، عنوان کرد: در خوابگاه زینب با توجه به اینکه دختران از یک ساعت نمی توانند به بیرون از خوابگاه بروند، امکاناتی مانند نانوایی، خواربارفروشی و میوه فروشی ندارد.
دبیر شورای صنفی دانشگاه مازندران گفت: مشکل دیگر خوابگاه دختران نبود فضای سبز و امکانات ورزشی مناسب است که باید این مشکل هم در اسرع وقت رسیدگی و حل شود.
علیزاده تاکید کرد: البته خوابگاه دختران از نظر ساختمانی به نسبت تازه ساخت است و در آنجا ما مشکل ساختمان نداریم.
* قول آقای رئیس برای رفع مشکلات
وی یادآور شد: ریاست جدید دانشگاه تا به امروز نسبت به مشکلات خوابگاه ها حساس و پیگیری نشان داده و ما طی جلساتی که با وی داشتیم، موارد مدنظر خود را بیان کردیم و قرار شد طی نامه این مشکلات را مکتوب خدمت «آقمشهدی» برسانیم و او نیز از این امر استقبال کرد.
دبیر شورای صنفی دانشگاه مازندران بیان داشت: البته ما باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا ریاست جدید هم مانند دیگر روسای دانشگاه فقط حرف می زند یا نه عمل هم می کند که البته با توجه به اقدامات اولیه ای که در خصوص بهبود وضعیت خوابگاه ها توسط ریاست جدید صورت گرفته ما امیدوار به حل مشکلات هستیم.
* تصویر خبر تزیینی است.
مقداد احمدی ارمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴