تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۴۸۲۶۰
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ دولت هنوز مجوز استخدامی را برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی صادر نکرده است همچنین زمان برگزاری این آزمون نیز مشخص نیست.
۰
plusresetminus
بلاغ- عبدالرسول عمادی در پاسخ به این پرسش " وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی به کجا رسید؟ و آیا تاریخی برای برگزاری این آزمون مشخص شده است؟" اظهار داشت:‌ هنوز تاریخی برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی تعیین نشده است و همچنان بحث به روند پیشین ادامه دارد.

وی افزود:‌ دولت هنوز مجوز استخدامی برای برگزاری این آزمون را صادر نکرده است. هر زمان که مجوز استخدام از سوی دولت ارائه شود ما آماده هستیم تا ظرف مدت دو ماه آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی را برگزار کنیم.

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که نماینده مجلس در کمیته سه نفره آموزش و پرورش، معاونت راهبردی ریاست جمهوری و مجلس برای پیگیری آزمون مربیان پیش دبستانی است،‌در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرد: هنوز در رابطه با برگزاری زمان آزمون مربیان پیش دبستانی به نتیجه‌ای نرسیده‌‌ایم.

وی افزود: معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری اعلام کرده که سهمیه‌ای برای استخدام ندارد و برای استخدام بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام خواهند کرد یعنی به ازای هر سه نفر بازنشسته از آموزش و پرورش یک نفر استخدام شود. دولت در رابطه جذب نیروهای پیش دبستانی و شرکتی به دنبال این است که به ازای افراد بازنشسته در سال‌های اخیر یک سوم ردیف استخدامی به آموزش و پرورش بدهد.

** آموزش و پرورش مجوز استخدام ندارد

عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 18 تیر نیز به تسنیم گفته بود:‌ زمانی می‌توانیم آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی را برگزار کنیم که ردیف استخدامی از سوی دولت به ما اعطا شود. به عنوان مثال معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری اعلام می‌کند که آموزش و پرورش امسال می‌تواند از طریق برگزاری آزمون دو درصد استخدام داشته باشداما این مجوز برای سال 93 وجود ندارد.

وی افزود:‌ آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به یک مطالبه در آموزش و پرورش تبدیل شده است. این نیروها چند سال در آموزش و پرورش و در دوره پیش دبستانی فعالیت کرده‌اند بنابراین توقع استخدام دارند،‌ آموزش و پرورش نیز پیگیر برگزاری این آزمون است. علت اینکه آموزش و پرورش تاریخ 17 مرداد را برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی اعلام کرد به این دلیل بود که امید داشتیم تا بتوانیم مجوز استخدام را از دولت دریافت کنیم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از سوی وزارت آموزش و پرورش به این مرکز اعلام شد که مقدمات لازم را برای برگزاری آزمون فراهم کنند،‌گفت:‌ در جلساتی که بدین منظور برگزار شد اعلام کردیم که قرار است این آزمون برای استخدام چند نفر برگزار شود؟‌ برای این موضوع نیاز به ردیف استخدامی داریم اما هم‌اکنون این مجوز استخدامی موجود نیست.

وی در پاسخ به این پرسش "نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند که به آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌اند تا آزمون مربیان پیش دبستانی را برگزار کند و افراد پذیرفته شده را به صورت حق التدریس جذب کند تا بتواند مجوز استخدام را از دولت دریافت کند"،‌ افزود:‌ صرف برگزاری آزمون مهم نیست. زمانی می‌توانیم آزمون را برگزار کنیم که بگوییم افرادی که در این آزمون پذیرفته شده‌اند امتیاز استخدام در آموزش و پرور ش را دارند اما وقتی مجوز استخدامی را از دولت دریافت نکرده‌ایم اگر هم آزمون را برگزار کنیم افراد پذیرفته شده در این آزمون در مقایسه با افرادی که پذیرفته نشده‌اند چه امتیازی دارند وقتی پشتوانه استخدام ندارند./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴