تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۷۶۵۵
سرکرده خودخوانده داعش در خطبه های نماز جمعه موصل از برخی واژه‌های به کار رفته توسط خلفای راشیدن که در صدر اسلام به کار می‌بردند، استفاده کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ- خلیفه خودخوانده گروه تکفیری داعش در تصاویر انتشار یافته سعی کرده است از بازیگران سینما تقلید کند و این موضوع اسباب تمسخر و خنده بسیاری از مردم جهان عرب در اینترنت شده است.

«ابراهیم السامرائی» خلیفه گروه تروریستی داعش که نام خود را «ابوبکر البغدادی» گذاشته است و جمعه گذشته در خطبه‌های نماز جمعه خطبه‌ای شبیه خطبه ابوبکر خلیفه اول اهل سنت ایراد کرد، ظاهرا ترجیح داده است پوشش و ظاهر خود را شبیه به بازیگر نقش خلیفه دوم در یک مجموعه تلویزیونی انتخاب کند

رفتار، ظاهر و لباس‌هایی که وی در نوار ویدئوی منتشر شده به تن دارد شبیه به لباسی است که بازیگر مجموعه تلویزیونی "الفاروق عمر" پخش شده از شبکه سعودی «ام بی‌سی» به تن داشت.

شبکه العربیه حتی مقایسه‌ای از سکانس بالا رفتن بازیگر نقش عمر بن خطاب از منبر و سپس تصویر مشابه مربوط به ابراهیم السامرائی پخش کرد!

این حرکت السامرائی در شبکه اجتماعی توئیتر بشدت مورد تمسخر قرار گرفته است.

همچنین یکی از نکات مورد توجه و تمسخر در تصاویر منتشر شده از ابراهیم السامرائی مربوط به ساعت مچی وی است که به دست راستش بسته است. منتقدین نوشته اند: ظاهرا وی که تلاش کرده است تصویری شبیه به خلفای راشدین از خود ارائه دهد یادش رفته است ساعت مچی‌اش را پنهان کند!

بسیاری از توئیت کنندگان هم گفته‌اند: ساعتی که وی به دست دارد از برندهای گران قیمت است. برخی گفته‌اند ساعت وی رولکس است و برخی دیگر می‌گویند نه امگا است که ۳۵۰۰ پوند (۶هزار دلار) قیمت دارد.

البغدادی خطبه های خود را به دعوت مسلمانان به جهاد و پیوستن به امارت اسلامی اختصاص داد. او از برخی واژه‌های به کار رفته توسط خلفای راشیدن که در صدر اسلام به کار می‌بردند، استفاده کرد و گفت: من به ولایت شما برگزیده شدم، اما بهترین شما نیستم. چنانچه در من خیری دیدید به من یاری رسانید و اگر در من خطایی دیدید، من را به راه راست بازگردانید.

اگر اخباری که درباره البغدادی (السامرائی) منتشر شده است مبنی بر اینکه به مدت یک سال دوره های خطابه و الاهیات را زیر نظر موساد گذرانده است، باید گفت که اساتید اسرائیلی وی سریال مناسبی را برای الگوگیری انتخاب نکرده اند؛ زیرا سکانس های این سریال هنوز در خاطره بینندگان عرب وجود دارد.

این درحالی است که «محمد ابراهیم» رئیس کمیته امنیتی استان نینوا اعلام کرد فردی که در یک تصویر ویدئویی گروهک داعش خود را ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه معرفی کرده در واقع «ابوبکر الخاتونی» والی خودخوانده این گروه در شهر موصل است و ادعای داعش در خطبه خواندن ابوبکر البغدادی در مسجدی در موصل بی پایه و اساس است.
 
بازیگر نقش خلیفه دوم در سریال "الفاروق عمر"
 
بازیگر نقش خلیفه مسلمانان در ماجراجویی داعش!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴