تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۴۷۶۲۱
دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور گفت: امروز دانشجویان و تشکلات دانشجویی به بلوغ فکری و سیاسی رسیده‌اند ولی احساس می‌کنیم یک شبیه‌سازی بین سال‌ ۷۸ و الان در حال شکل‌گیری است.
۰
plusresetminus
بلاغ-سیدسجاد موسوی دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه استانی دانشجویان در نشست خبری مسئولان اتحادیه‌های دانشجویی کشور با موضوع بررسی عملکرد وزارت علوم در گذشته اظهارداشت: دانشگاه کانون تولید علم در کشور است و از دانشگاه انتظار می‌رود با تولید علم و ارتباط با صنعت در مسیر توسعه کشور گام بردارد.
موسوی ادامه داد: سرریز مسائل فرهنگی و سیاسی دانشگاه به جامعه می‌ریزد، لذا دانشگاه باید یک ملاحظاتی در رابطه با مسائل فرهنگی و سیاسی داشته باشد.
وی گریزی به فتنه 78زد و افزود: در آن زمان تشکل‌هایی که می‌بایست سنگربان این نظام باشند با عدم رعایت بایدها و نبایدها توسط برخی از مسئولان وقت به اهرمی علیه نظام تبدیل شدند و این موضوع به خاطر این است که نتوانسته‌اند نسبت خود را با احزاب سیاسی تعریف کنند.
موسوی تأکید کرد: امروز می‌بینیم آبراهه‌های جریانی که در سال‌های 78 وجود داشت در این دولت مسئولیت می‌گیرند و به فضای دانشگاه برمی‌گردند.
وی تأکید کرد: مجریان فتنه 78محکوم شدند ولی توسط مقام معظم رهبری مورد عفو قرار گرفتند که این نشان‌دهنده رأفت نظام است، ولی متأسفانه عده‌ای با شعارهایی می‌گویند که نظام تحمل مخالف را ندارد و مسائلی را در این رابطه مطرح می‌کنند.
وی به انتخاب رئیس دانشگاه تهران اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه اسلامی دانشجویان تهران یک نامه منطقی در این رابطه نوشت و بعد به حراست دانشگاه ارسال شد، حالا نظام تحمل نظر مخالف را ندارد یا کسانی که اجازه نمی‌دهند تشکل‌های دانشجویی نظرات خود را بیان کنند و یا اینکه با وزیر علوم دیدار داشته باشند.
دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: بزرگترین خدمت را به نظام همین تشکل‌های دانشجویی کردند که الان با شعار اعتدال رانده می‌شوند و یا متهم به بیسواد بودن شده‌اند.
موسوی با اشاره به ماجرای 18 تیر 78گفت: امروز تشکل‌های دانشجویی به اندازه‌ای به بلوغ فکری و سیاسی رسیده‌اند که نمی‌شود به راحتی آنها را از مسائل فرهنگی و سیاسی دانشگاه به در کرد، ولی احساس می‌کنیم یک شبیه‌‌سازی بین سال‌های 78 و الان در حال شکل‌گیری است.
دبیر تشکیلات اتحادیه جامع اسلامی دانشجویان کشور گفت: سنگری که منجر به وقایع 18 تیر شد را اصلاح‌طلبان ساختند و بعد دانشجویان فریب‌خورده منتصب به اصلاح‌‌طلبان آن را پیاده‌سازی کردند و ما نگران این هستیم که یک بار دیگر آن جریان اتفاق بیفتد، زیرا لوازم آن هم موجود است و با عدم مراقبت ممکن است اتفاقات رقم بخورد.
موسوی با بیان اینکه آمدن وزیر علوم دولت جدید با کینه و بغض همراه بوده است، گفت: ما نگاه‌مان به وزارت علوم جناحی نیست، یک نهضت علمی کشور را شاه‌کلید تمدن اسلامی می‌دانیم.
وی اضافه کرد: احتمالاً برخی‌ها اعتقادی ندارند که یک خیزش علمی در کشور وجود دارد و به نظر من رهبری هم به خاطر همین موضوع بحث برگزاری تور علمی را مطرح کردند.
دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور اظهارداشت: عده‌ای اعتقاد دارند که برای خیزش اسلامی باید دست به دامان غرب شد.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه عملکرد وزارت علوم در چند وقت اخیر نشان داده که خیزش علمی شاه‌کلیدی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیست.
موسوی ضمن اعتقاد از بازگشت اساتید و دانشجویان مسأله‌دار به دانشگاه‌ها اظهارداشت: کاش حداقل در عزل و نصب‌هایی که در دانشگاه‌ها صورت گرفت، شأن و منزلت مسئولان رعایت می‌شد.
وی در ادامه افزود: نادیده گرفتن شورای عالی انقلاب فرهنگی و بحث‌هایی که در انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها ایجاد شد اتفاقات ناصحیحی است که در وزارت علوم انجام شده که ما نقدهایی به آن داریم.
دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور ادامه داد: ما از اساتید و سرمایه‌هایی که باعث شدند به این رشد علمی دست پیدا کنیم دفاع خواهیم کرد.
موسوی تصریح‌کرد: درگیر شدن احزاب سیاسی و دانشگاه‌ها باعث سفت شدن اندام‌های خیزش علمی می‌شود و با این کار دانشگاه دچار یک ایدز سیاسی می‌شود.
دبیر تشکیلات اتحادیه جامع اسلامی دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: در وزارت علوم با تأمین منابع غیردولتی برای دانشگاه‌ها احساس می‌شود می‌خواهند مجموعه دانشگاه‌ها را غیردولتی و غیرحاکمیتی کنند و این یک خطر بزرگ برای دانشجویان است و نهادهای نظارتی باید در این رابطه دقت بیشتری داشته باشند.
موسوی ادامه داد: ما نگرانیم که مسأله استیضاح وزیر علوم در مجلس با لابی‌درمانی از مسیر اصلی خودش منحرف شود و فرصت مجددی به مأموریت وزارت علوم داده شود.
وی تأکید کرد: ما مدتهاست منتظریم که درددل‌های خود را برای مقام معظم رهبری بگوییم و مشتاقانه منتظریم توصیه‌های رهبری را در این رابطه بشنویم و آن را به عنوان چراغ راه جریان‌های دانشجویی قرار دهیم.
دبیر تشکیلات اتحادیه جامع اسلامی دانشجویان کشور در خاتمه اضافه کرد: وزارت علوم نیز باید سخنان رهبری در دیدار با اساتید را مدنظر قرار دهد زیرا نادیده گرفتن بیانات رهبری ممکن است منجر به استارت عبور از روحانی شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴