تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۷۵۹۹
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تا ۳ ماه آینده دفترچه‌های درمانی جمع‌آوری و کارت‌های هوشمند جایگزین آن می‌شود.
۰
plusresetminus
بلاغ-سیدتقی نوربخش در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته سازامن تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان بیش از 39 میلیون و 200 هزار نفر بیمه شده و تحت پوشش دارد که از این تعداد 2 میلیون و 200 هزار نفر آنها مستمری‌بگیر و 8 میلیون و 800 هزار نفر بیمه شده اجباری و 4 میلیون نفر نیز بیمه شده مشاغل آزاد و اختیاری هستند و مابقی نیز از افراد تبعی این بیمه‌شدگان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با توجه به تغییرات مدیریتی که در سازمان اتفاق افتاد، در 27 اسفند سال9 92 بودجه 46 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی رد سال 93 تصویب شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اهم برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت:‌ تدوین راهبردی سازمان که از 2 ماه پیش آغاز شده است، تدوین ساختار جدید تامین اجتماعی و بازگشایی مجدد مؤسسه پژوهش عالی سازمان که در دولت گذشته تعطیل شده بود، از اهم برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود.

نوربخش درباره بازگشایی مجدد موسسه پژوهش عالی سازمان تامین اجتماعی گفت:‌این موسسه در هفته تامین اجتماعی افتتاح خواهد شد و با افتتاح آن زمینه حضور بیشتر نخبگان در تصمیم‌گیری‌ها فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: مرکز پژوهش‌های سازمان تامین اجتماعی با مرکز پژوهش‌های مجلس تفاهمنامه همکاری دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: در سال 93، 26 درمان سرپایی در کشور آغاز به کار خواهد کرد و 3 بیمارستان در لنگرود، دزفول و یزد ساخته و 5 بیمارستان دیگر نیز در سراسر کشور افتتاح می‌شود..

نوربخش به اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی برای اولین بار در سال 93 اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس این قانون حقوق مستمری‌بگیران بر اساس نرخ تورم 25 درصد افزایش یافت.

وی خبر داد: در ماه‌های آینده دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی جای خود را به کارت‌های هوشمند خواهند داد و در هیأت مدیره سازمان نیز موضوع حذف فرانشیز در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی در حال بررسی است.

وی گفت: کارت‌های هوشمند درمانی مختص مراکز ملکی تامین اجتماعی است و دفترچه‌های بیمه در مراکز درمانی طرف قراداد تامین اجتماعی استفاده می‌شود تا هنگامی که کارت هوشمند درمان به صورت سراسری اجرایی شود.

وی درباره پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد اظهار داشت: تا پایان سال 92 تمامی مطالبات مراکز طرف قرارداد پرداخت و در حال حاضر مشغول پرداخت مطالبات طرف قرارداد در اردیبهشت ماه هستیم.

در ادامه نوربخش به برنامه‌های هفته اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این هفته که امسال به دلیل مقارن بودن با عید فطر از 19 تیرماه شروع می‌شود، سعی می‌کنیم در این یک هفته علی‌رغم مراسمات و بزرگداشت‌ها دغدغه‌ها و مشکلات سازمان را اطلاع‌رسانی کنیم.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴