تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۴۷۵۷۸
روزنامه ایدینلیک ترکیه فاش کرد که گروهی از افسران بازنشسته ترک که در فرماندهی نیروهای یگان ویژه فعالیت می کردند با اطلاع نخست وزیر این کشور به صف تررویست های داعش پیوسته اند و یک شرکت ترکیه‌ای از این گروه تروریستی پشتیبانی نظامی می کند.
۰
plusresetminus
بلاغ- این روزنامه ترکیه ای تأکید کرد: دوستان این افسران بعد از برقراری تماس با آنها، از موضوع جنگیدن آنان به همراه تررویست های داعش مطلع شدند. این افراد در مقابل درآمدهای کلان و با اطلاع دستگاه اطلاعاتی ترکیه به تروریست ها در سوریه پیوسته اند.

یک افسر بازنشسته ترک در گفت و گو با ایدینلیک گفت: این اقدام که توسط دستگاه اطلاعات ترکیه هماهنگ شده، هنگام اجرای عملیات نظامی علیه لیبی فاش شد زیرا در آن زمان تعدادی از افسران ترکیه ای جلوی دوربین رسانه ها قرار گرفتند و مصاحبه کردند.

این شخص خاطرنشان کرد که مشارکت درجه داران ترک در جنگ سوریه و قرار گرفتن آنها در صف تروریست ها و به خصوص حملات علیه شهرک ارمنی نشین "کسب" در حومه لاذقیه با هماهنگی کامل دستگاه اطلاعاتی و ستاد مشترک ارتش ترکیه صورت گرفت، و اگرچه این افراد برای شناخته نشدن نقاب به چهره داشتند اما بعد که تعدادی از آنان نقاب های خود را برداشتند هویت آنان فاش شد.

منابع نظامی ترکیه نیز در گفت و گو با روزنامه ایدینلیک تاکید کردند افرادی که در حال حاضر در صف گروهک های تروریستی در سایر کشورها می جنگند در آینده خطری برای ترکیه خواهند شد.
از سوی دیگر منابع آگاه در ترکیه از پشتیبانی نظامی شرکت تجاری یکی از فرماندهان بازنشسته این کشور از گروه های تروریستی خبر می دهند. این شرکت قطعات یدکی اسلحه، سلاح سبک و هرگونه مهماتی به غیر از سلاح سنگین را برای تررویست های داعش فراهم می آورد.

ایدینلیک ماه گذشته نیز فاش کرد که دستگاه اطلاعات ترکیه به دستور دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، برای تروریست های سوریه اسلحه فرستاده است و گروه های تروریستی در دو هفته اخیر از این سلاح ها علیه واحدهای ارتش ترکیه استفاده کرده اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷