تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۴۷۵۷۵
سبحانی فر خطاب به نمایندگان مجلس گفت: من هرگز نمی گویم استیضاح بکنید یا استیضاح نکنید، اما دولتی که یک سال نشده راس کار آمده و با چالشهای بزرگ بر جای مانده از دولت قبل رو به رو است، بحث استیضاح وزیر راه از این دولت جایگاه منطقی و عقلانی ندارد و تابع مسایل منطقه ای و سیاسی شده است.
۰
plusresetminus
بلاغ- رمضانعلی سبحانی فر با اعلام اینکه امروزه چند نماینده به خاطر مسایل منطقه ای و محلی دست به تخریب دولت  می زنند گفت: متاسفانه کار به جایی می رسد که می خواهند وزیر راه و شهرسازی را استیضاح کنند تا به خواسته محلی برسند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد آخوندی شاید جای نقد داشته باشد، اما هرگز جای استیضاح ندارد گفت: هر کس نقدی به عملکرد وزیر راه و  شهرسازی دارد، می تواند آنرا در قالب سوال مطرح کند، اما اینکه یک باره زمزمه استیضاح را مطرح می کنند، مشخص است که قصد تخریب دارند.

وی با تاکید بر اینکه اکثر نمایندگان مجلس به این گونه استیضاح ها رای نخواهند داد گفت: استیضاح باید جنبه ملی داشته باشد و نباید جنبه محلی داشته باشد. افرادی هم که استیضاح را مطرح می کنند به لحاظ این است که می خواهند به اهداف خودشان در یک حوزه انتخابیه برسند و چون آن خواسته ربطی به کل کشور ندارد، بی شک رای نخواهد آورد.

نماینده سبزوار با اعلام اینکه رسانه ها نباید به بازار استیضاح دامن می زدند گفت: اگر یک نماینده با یک وزیر دچار چالش می شود، به جای آنکه سعی کند این مشکل را برطرف کند، یک نامه به دست میگیرد وشرو ع به  جمع آوری امضا برای استیضاح می کند تا از این آشفته بازار مطاعی برای خودش تامین کند. بنا بر این رسانه ها باید مراقب باشند که به هر بهانه ای دامن نزنند و مدیریت کلان کشور را به چالش نکشند.

وی نمایندگان مجلس را مخاطب قرار داد و گفت: اگر میخواهند نامه ای را امضا کنند، عملکرد وزیر مربوطه را ببینند و سپس آنرا امضا کنند. امروزه شاهد هستیم که بازار مسکن کنترل شده به ویژه آنکه کوهی از مشکلات ناشی از مسکن مهر بر دوش دولت یازدهم گذاشته شده که امکان مانور را از دولت میگیرد. بنا براین ابتدا باید وضعیت را بسنجیم و سپس سخن از استیضاح بگوییم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیین نامه مجلس با جمع آوری امضای 10 نماینده می توان استیضاح را تقدیم هیات رییسه کرد گفت: به نظر من این تعداد امضا برای استیضاح درست به نظر نمی رسد. بالاخره هر استانی 10 نماینده دارد و اگر بر سر یک جاده یا اعتبارات یک پروژه بین دولت و نماینده مشکل پیش بیاید، می تواند با نمایندگان هم استانی خودش این مساله را دامن بزند.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه بهتر است آیین نامه مجلس در این مورد اصلاح شود و امضای استیضاح کنندگان به بیش از 50 مورد افزایش پیدا کند گفت: از سوی دیگر اینکه قانون رعایت می شود، کار درستی است و نمی توان به آن ایراد گرفت و بر اساس قانون فعلی با 10 امضا می توان استیضاح را مطرح کرد.

وی استیضاح کنندگان را مخاطب قرار داد و گفت: مگر نه این که مقام معظم رهبری تاکید کردند اجازه بدهیم کار دولت مقدری جلو برود واز این دولت حمایت کنیم و اگر جایی نیاز به همراهی و همفکری داشت، این دولت را حمایت وهدایت کنیم. اکنون آنهایی که در تمام این مدت علیه دولت امضا جمع کردند، سوال کردند، برای دولت چالش درست کردند و اشکال تراشی کردند، چگونه می خواهند خودشان را پیرو ولایت معرفی کنند؟

سبحانی فر خطاب به نمایندگان مجلس گفت: من هرگز نمی گویم استیضاح بکنید یا استیضاح نکنید، اما دولتی که یک سال نشده راس کار آمده و با چالشهای بزرگ بر جای مانده از دولت قبل رو به رو است، بحث استیضاح وزیر راه از این دولت جایگاه منطقی و عقلانی ندارد و تابع مسایل منطقه ای و سیاسی شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴