تاریخ انتشارجمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۴۷۱۹۰
شمس الله شریعت نژاد گفت: گروهی رانت خوار و ویژه خوار در لوای بانکداری اسلامی و به‌نام اسلام چه کارهایی که انجام نداده اند و بسیاری از بدهکاران بزرگ بانکی، رانت خوارانی هستند که هنوز سبیل در نیاورده اند.
۰
plusresetminus
رانت خواری در لوای بانکداری اسلامی/بدهکاران بزرگ بانکی که هنوز سبیل در نیاورده اند/بانک ها مشکل ساز اقتصاد کشور شده اند
به گزارش خبرنگار بلاغ از رامسر، شمس الله شریعت نژاد، پنج شنبه در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان ضمن انتقاد از وضعیت بیکاری در غرب مازندران، اظهار داشت: متأسفانه زیرساخت های موجود در غرب مازندران، بسیاری برای قبل از انقلاب است.
وی افزود: یکی از علل عمده‌ی نبود شغل در منطقه، نگاه مدیران رده بالا نسبت به شمال است که فکر می کنند زندگی در شمال زندگی مرفهانه است.
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: سرسبزی منطقه شمال، موجبات فریب مدیران ملی را فراهم آورده و سرمایه گذاری در این منطقه صورت نگرفت و این امر در مقایسه با مناطقی چون کیش و قشم به راحتی مشهود است.
شریعت نژاد در ادامه بیان کرد: متأسفانه عقب ماندگی ها و نبود زیرساخت ها برای ایجاد اشتغال مناسب زمینه مهاجرت جوانان به شهرهای همسایه و پایتخت را فراهم کرده است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری که فرمود: «مردم وقتی دارای جنگل، دریا و چنین مواهبی هستند، نباید فقیر باشند» افزود: بایستی از سیاست های اقتصادی رهبر معظم انقلاب در خصوص اشتغال زایی استفاده بشود.
این نماینده مجلس گفت: یک بخش از مشکلات اشتغال زایی در غرب مازندران مربوط به نوع نگاه برخی مدیران استانی است که نگاهی تنگ نظرانه دارند و اجازه حسن استفاده از ظرفیت ها را نمی دهند.
وی ضمن انتقاد شدید از وضعیت حاکم در بانک های کشور و عدم نظارت  آنها بر واگذاری تسهیلات، اظهار  داشت: گروهی رانت خوار و ویژه خوار در لوای بانکداری اسلامی و به‌نام اسلام چه کارهایی که انجام نداده اند و بسیاری از بدهکاران بزرگ بانکی، رانت خوارانی هستند که هنوز سبیل در نیاورده اند.
نماینده مردم در خانه ملت، افزود: بانک ها امروز در اقتصاد کشورمان مشکل ساز شده اند و این امر مستلزم آن است تا تحول اساسی در نظام بانکداری کشور صورت گیرد.
شریعت نژاد اشاره به ساخت بیمارستان خصوصی تنکابن کرد و ادامه داد: در پروسه اخذ وام برای بیمارستان خصوصی تنکاین 300 میلیون تومان نصیب دلال شد و این نشان دهنده عدم نظارت بانک هاست.
وی با بیان اینکه موضوع کار وتعاون نیاز به یک نگاه و توجه فرابخشی دارد ،عنوان کرد: فعالیت مدیران در همه بخش ها باید بیشتر شود.
شریعت نژاد تصریح کرد: جمعیت دانش آموزان از 17میلیون نفر به 12میلیون نفر رسیده و این مسئله بسیار نگران کننده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر ما خواستار افزایش جمعیت هستیم بایستی شرایط اشتغال زایی و زندگی مناسب را هم فراهم بکنیم تا این امر صورت گیرد.
وی همچنین عدم استفاده از ظرفیت های دریا را یک ضعف بزرگ عنوان کرد و افزود: به شوراهای اسلامی شهر تأکید کرده ام تا این موضوع را دنبال کنند و البته در شهرستان عباس آباد و نوشهر اقداماتی صورت گرفته ولی شورای اسلامی رامسر تاکنون هیچ گونه مکاتبه ای در این خصوص  نداشته در حالی که رامسر قطب گردشگری است.
* بر اساس آمار و داده های درست و واقعی به حل مشکل بیکاری بپردازیم
حسین شعبان در این جلسه اظهار داشت: برای توسعه اشتغال زایی بایستی از کارآفرنیان برتر شهرستان رامسر که زمینه ایجاد شغل را ایجاد کرده اند استفاده بکنیم.
وی افزود: متاسفانه از دوره های گذشته حجم عظیمی از منابع مالی و درآمدی به صورت وام ها هزینه شد اما به اشتغال شهرستان کمکی نکرد.
فرماندار رامسر ابراز داشت: باید با در نظر گرفتن واقعیت های  موجود در جامعه و بهره گرفتن از ظرفیت های داخلی و بر اساس آمار و داده های درست و واقعی به حل مشکل بیکاری در شهرستان بپردازیم.
شعبان در ادامه بیان کرد: هدف‌مان این است تا با استفاده از نظر کارشناسان  و صاحب نظران در حوزه اشتغال، برنامه ای مدون در این زمینه برای شهرستان تهیه کرده و گام های مثبتی را در این بخش داریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴