نماینده طلبکاران چیت‌سازی شرق مازندران مطرح کرد

طلب 6/7 میلیاردی کارگران چیت‌سازی بهشهر

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۴
کد مطلب : ۴۶۸۷۶
حسین عرب گفت: کارگران این کارخانه 6 میلیارد و 700 میلیون تومان طلب دارند.
۰
plusresetminus
طلب 6/7 میلیاردی کارگران چیت‌سازی بهشهر
به گزارش بلاغ، حسین عرب، یکشنبه در حاشیه برگزاری کمیته نظارت و ساماندهی کارخانه چیت‌سازی، بیان داشت: از سال 84 تاکنون، 400 کارگر بازنشسته چیت‌سازی، حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.
وی افزود: این کارگران به طور میانگین از دو تا 50 میلیون تومان طلب دارند.
نماینده کارگران چیت‌سازی بهشهر درباره مجموع طلب کارگران و تصمیم نهایی برای نحوه پرداخت مطالبات، خاطرنشان ساخت: 6.7 میلیارد تومان مجموع بدهی‌های کارخانه به حدود 400 کارگر است که براساس رایزنی‌های انجام‌شده، از محل فروش یا واگذاری 17 هزار متر مربع از زمین چیت‌سازی واقع در خیابان امام خمینی (ره)، مطالبات کارگران پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: البته این زمین، در آغاز 20 هزار مترمربع بود که پس از تعریض، به 17 هزار متر رسیده و ارزش آن پنج میلیارد تومان است که پاسخگوی تمامی مطالبات کارگران نیست.
عرب درباره اینکه برای یک‌ میلیارد و 700 میلیون تومان مطالبات باقی‌مانده کارگران چه تصمیمی گرفته شد، اظهار داشت: در حال رایزنی برای دریافت یک قطعه زمین به مساحت دو هزار و 500 متر مربع از اراضی کارخانه چیت‌سازی واقع در خیابان شهید باهنر هستیم که به‌زودی به نتیجه نهایی می‌رسیم.
وی بیان داشت: با دریافت این قطعه زمین، مطالبات کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر، به صفر می‌رسد.
به گزارش بلاغ، حدود 360 نفر از طلبکاران چیت‌سازی بهشهر، به این‌جانب وکالت بلاعزل دادند تا بتواند از حقوق آنها دفاع کند و بقیه کارگران هم(حدود 40 نفر) به‌صورت انفرادی پیگیر کارهای خود هستند.
فرماندار بهشهر هفته گذشته در بازدید از عملیات تسطیح زمین‌های چیت‌سازی بهشهر، گفته بود پرونده مطالبات کارگران این کارخانه تا دهه نخست ماه رمضان، با پرداخت تمامی مطالبات، بسته می‌شود.
کارخانه چیت‌سازی بهشهر که بزرگ‌ترین کارخانه خاورمیانه در نوع خود بود، از آغاز دهه 80 با رکود و ورشکستگی مواجه شد و طی آن هزاران کارگر، بیکار شدند، بخشی از مطالبات کارگران از طریق فروش تجهیزات پرداخت شد و هنوز 400 کارگر منتظر دریافت حق و حقوق قانونی خود هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴