تاریخ انتشاريکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۶۲۳۰
شمس اله شریعت‌نژاد گفت: به کار بردن راهکارهایی چون مجازات های قانونی و اهرم های فیزیکی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی شمال کشور و به ویژه غرب مازندران جلوگیری نمی کند.
۰
plusresetminus
ناتوانی وزارت کشاورزی عامل اصلی تغییر کاربری اراضی/فروش زمین،‌ هدف اصلی کشاورزان
شمس اله شریعت‌نژاد، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از تنکابن، روند رو به رشد تغییر کاربری اراضی کشاورزی به اراضی مسکونی و تجاری و همچنین زمین فروشی در غرب مازندران را بسیار نگران کننده توصیف کرد و بیان داشت: به کار بردن راهکارهایی چون مجازات های قانونی و اهرم های فیزیکی، نمی تواند جلوی این معضل را بگیرد.
وی افزود: کشاورزانی را تصور کنید که بخش اعظمی از محصول باغ‌های مرکبات‎شان در سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس آباد، به دلیل ناتوانی وزارت کشاورزی در بازاریابی و عرضه محصولات در انبارها، نابود شده است.
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در چنین شرایطی که کشاورزان نتیجه یک سال زحمت و تلاش شبانه روزی خود را به دلیل عدم حمایت مسئولان، نابود شده و همچنین در تأمین نیاز خانواده و خواسته‌های فرزندان ناتوان تصور می کنند، چاره ای جز فروش زمین کشاورزی را پیش روی خود مشاهده نمی کنند.
شریعت‎نژاد در پایان گفت: اگر فقر بر جامعه و به ویژه کشاورزان مستولی شود، نابودی منابع طبیعی امری بدیهی و قابل پیش بینی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴