تاریخ انتشارجمعه ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۴۸۲
پس از مدت‌ها انتظار، یادمان شهدای گمنام دانشگاه مازندران افتتاح شد.
۰
plusresetminus
بلاغ- صبح امروز همزمان با ایام خجسته دهه فجر مراسم افتتاح یادمان دو شهید گمنام دانشگاه مازندران با حضور سید علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران، احمد احمدپور سرپرست دانشگاه مازندران، معاونان، کارکنان و دانشجویان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران در پردیس دانشگاه برگزار شد.
 
سید علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به جایگاه شهدای گمنام نزد خداوند افزود: تمام توجه شهدا معطوف به اجرای احکام و آیات الهی که برنامه رستگاری انسان است، بود.
 
وی تصریح کرد: هنگامی که وصیتنامه شهدا را مطالعه می‌کنیم جز تبعیت از امام و تحقق احکام نورانی قرآن و عمل به سیره بزرگان دین هدف دیگری را نمی‌بینیم.
 
استاندار مازندران گفت: هدف شهدا تبعیت از آرمان رفیع امام و رهبری است.
 
طاهایی با تبیین مقصد و هدف شهدا در تبعیت از اهداف انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم مسیری را دنبال کنیم که شهدا آن را پیمودند و هدفی را پیش‌ رو قرار دهیم که آنها به آن هدف دست یافتند.
 
وی افزود: این میسر نمی‌شود جز با پیروی از شهدا به خون خفته انقلاب اسلامی و لازمه این پیروی تنها با خدمت به اسلام، نظام و رهبری در هر شغل و در هر مکان میسر می‌شود.
 
طاهایی با اشاره یادمان شهدای گمنام گفت: این یادمان به همت مسئولان دانشگاه مازندران احداث شده است و امیدواریم این طرح جزو برنامه‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان قرار گیرد.
 
در ادامه این مراسم سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به بنای یادمان شهدای گمنام این دانشگاه خاطرنشان کرد: بنای یادمان شهدای گمنام دانشگاه مازندران به منظور ایجاد بستری مناسب برای برگزاری مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی، در ضلع شمال شرق رواقی در نظر گرفته شده است که برای دسترسی دانشکده‌های مختلف به این مکان فرهنگی راه‌های دسترسی متفاوتی از هر طرف در نظر گرفته شده است.
 
احمد احمدپور اظهار کرد: ساخت بنا از بهمن ماه 1389 آغاز شده است و برای زیبایی پیرامون بنای یادمان، فضای سبز و جنب ورودی اصلی آن آب‌نما ایجاد شد.
 
وی تصریح کرد: بنای یادمان شهدای گمنام در زمینی به مساحت حدود 7 هزار و 700 متر مربع، دارای اسکلت فلزی به ارتفاع 11.2 متر است که برای نمای آن در قسمت پایین سنگ و در قسمت بالا کاشی‌کاری معرق انجام شده است.
 
احمدپور ادامه داد: احداث بنای یادمان شهدا در قسمت شمالی ورودی اصلی پردیس دانشگاه یادآور دلاوری‌ها، ایثار و گذشت جوانان این مرز و بوم که در سال‌های ارزشمند دفاع مقدس برای دانشجویان، اساتید و کارمندان بوده و یک بازتوانی و احساس مسئولیت مدیریتی و فرهنگی برای دانشجویان، مسئولان و اعضای هیئت علمی و کارکنان ایجاد می‌‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴