جدیدترین ابراز احساس های مذهبی شیخ حسن روحانی:

برخی از سر بیکاری مدام غصه دین مردم را می‌خورند

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۲
کد مطلب : ۴۴۷۴۴
رئیس جمهور گفت: برخی از مردم بیکارند و شغل ندارند و دائم دچار توهمات هستند و مدام غصه دین مردم را می‌خورند، در حالی که نه دین را می‌شناسند و نه آخرت را.
۰
plusresetminus
برخی از سر بیکاری مدام غصه دین مردم را می‌خورند
به گزارش بلاغ، حسن روحانی (شنبه) در سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: اعتقادم این است که دولت در مسائل اجتماعی مانند اقتصاد و دین مردم نمی‌تواند مشکل را حل کند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت دینی خوب است ولی دین دولتی جای بحث دارد، اظهار داشت: دین را نباید به دست دولت داد زیرا دین در دست علما، فرهیختگان و مراجع است و البته دولت نیز باید حمایت کند.
روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برخی مشکلات برای تغییر رفتارهای محیط زیستی و بهداشتی جامعه گفت: زمانی که قرار بود خزینه‌ها جمع شود و به جای آن دوش نصب شود، برخی فریاد زدند که نصف دین مردم از بین خواهد رفت؛ دو حادثه در قم خیلی صدا کرد که یکی بحث حمام‌ها بود و دیگری موضوع تغییر ساعت.
او به رسم سخنرانی های اخیر خود با اظهاراتی کنایه آمیز افزود: برخی مردم بیکارند و شغل ندارند و دائم دچار توهمات هستند و مدام غصه دین مردم را می‌خورند در حالی که نه دین را می‌شناسند و نه آخرت را.
اظهارات روحانی درباره موضوعات مذهبی در هفته های گذشته حاشیه ساز شده است و به نظر می رسد کنایه امروز او نیز پاسخی به این واکنش ها باشد.
پیشتر آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد با انتقاد از این جمله روحانی که «نمی‌خواهیم با شلاق مردم را به بهشت ببریم» گفت: «شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم شوند، خواهیم ایستاد.» او در بخش دیگری از سخنانش در نماز جمعه دیروز مشهد گفت: «اینکه می‌گوییم نمی‌خواهیم با شلاق مردم را به بهشت ببریم درست نیست، چون اصلا مسیر فطری انسان‌ها بهشت است و اگر انسان‌ها با مسیر فطری خودشان حرکت کنند حتما به بهشت می‌روند و کار پیغمبر هم مبارزه با کسانی بود که قصد جلوگیری از رفتن مردم به بهشت را داشتند.»
آیت الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران هم در سخنانی با همین مضمون تاكید كرده بود: «اصلا رسالت حکومت دینی همین هست که جاده بهشت را صاف کند، ماموریتش هم این است حکومت وظیفه دارد جاده را هموار کند برای بهشتی شدن مردم. این تحلیل بدون هیچ‌گونه موضع‌گیری انجام شده است.»
پیش از آن نیز فرمانده ناجا در واکنش به این اظهارنظر روحانی که "صاحبان فرهنگ به گشت ارشاد نیاز ندارند" گفته بود «گشت ارشاد سراغ آدم های بی فرهنگ می رود و از ابتدا موضوعی به نام برخورد با اهالی فرهنگ در دستور کار این گشت نبوده است.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴