تاریخ انتشارجمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۴۴۶۶۲
صاویر مونیکا لوینسکی که به خاطر رابطه‌ جنسی با بیل کلینتون به شهرتی جهانی دست یافت، پس از 20 سال می‌گوید از او سوءاستفاده شده است.
۰
plusresetminus
بلاغ-مونیکا لوینسکی، کارآموز کاخ سفید، در اواسط دهه‌ی 90 میلادی به واسطه‌ی رابطه‌ی جنسی با بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا، به شهرتی جهانی دست یافت. رابطه‌ای که "رسوایی لوینسکی" یا "مونیکاگیت" نام گرفت.مونیکا لوینسکی حالا پس از سال‌ها سکوت، تصمیم گرفته است با گذشته‌ی خود تسویه حساب کند و برای همیشه کابوس آنچه را‌ که بین او و رئیس جمهور آمریکا گذشت، پشت سر بگذارد.
 
لوینسکی در مقاله‌ای برای مجله‌ی «ونیتی فر» می‌نویسد: من شدیدا از آنچه که میان من و رئیس‌جمهور کلینتون اتفاق افتاد، پشیمان هستم.معلوم است که رئیس من از من سوء‌ استفاده کرده است. من برای حفظ موقعیت کلینتون قربانی شدم. در مقاله‌ی «شرم و بقا» که روز پنج‌‌شنبه (8 مه/18 اردیبهشت) منتشر می‌شود، لوینسکی که 40 ساله شده، برای اولین بار از رابطه‌ی ویرانگر خود با کلینتون می‌گوید. از پیشنهادهای میلیون دلاری تا چندین بار اقدام برای خودکشی ...
کارآموز پیشین کاخ سفید می‌گوید، به دلیل وضعیت استهزا آوری که پس از افشای رابطه با کلینتون در تمامی دنیا برای او به وجود آمده بود، حتی چندین بار به خودکشی فکر کرده است. لوینسکی می‌گوید با گذشت سال‌ها حتی حالا هم گاهی مردم کوچه و خیابان او را می‌شناسند و ماجرای او همچنان دست‌مایه‌ی نوشته‌هایی در رسانه‌هاست.
 
 
 
درعکسی که لوینسکی را در کنار کلینتون نشان می‌دهد، لوینسکی لباسی آبی بر تن دارد؛ پیراهنی که گفته می‌شود ردپای اسپرم کلینتون روی آن پیدا شده است.
در سال 1999 مجلس سنای آمریکا کلینتون را به اتهام ادای شهادت دروغ و تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت محاکمه کرد. اما کلینتون با یک رای اضافی توانست از برکناری رهایی یابد. با وجود رهایی از استیضاح، این رسوایی به شدت دومین دوره ریاست‌جمهوری او را، از سال 1997 تا 2001، تحت تأثیر قرار داد.
لوینسکی اشاره می‌کند که یکی از دلایل او برای سخن گفتن در این‌باره و پایان بخشیدن به داستان این ماجرای عشقی، تلاش‌های هیلاری، همسر کلینتون، برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری در آمریکاست.
لوینسکی می‌گوید: «زمان آن رسیده است که سرک کشیدن به گذشته من و آینده‌ی دیگران پایان بگیرد.» هیلاری کلینتون نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکاست. هر چند که هیلاری کلینتون پس از شکست در انتخابات مقدماتی 2008 تاکنون رسما برای شرکت در انتخابات آینده آمادگی خود را اعلام نکرده است.
در فوریه سال جاری یکی از دوستان نزدیک کلینتون مدارکی را منتشر کرد که در آن هیلاری کلینتون، کارآموز پیشین سال‌های دهه‌ی 90 [اشاره به مونیکا لوینسکی] را "یک شخصیت خنده‌دار دیوانه‌ی خودشیفته" خوانده بود. مونیکا لوینسکی در این باره می‌گوید: «نخستین باری که این جمله را شنیدم گفتم اگر این بدترین جمله‌ای باشد که خانم کلینتون در مورد من گفته است، باید بگویم که شانس آورده‌ام».
گفتنی است لوینسکی همه‌ی گمانه‌زنی‌هایی را که از دریافت پول توسط او برای سکوت کردن در مورد رابطه‌اش با کلینتون حکایت می‌شوند را رد کرده و می‌گوید: «هیچ چیزی از حقیقت به اندازه‌ی این ادعا، دور نیست.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما