تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۴۲۸۰
"هفت سنگ" با درامی شبیه "همسران و خانه سبز" در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.
۰
plusresetminus
بلاغ-"علیرضا بذرافشان" کارگردان و نویسنده درخصوص سریال رمضانی شبکه سه با نام "هفت سنگ" گفت: ایده اولیه سریال "هفت سنگ" را من به همراه "سارا خسروآبادی" طراحی کردیم و بتن قصه را گسترش دادیم تا نهایتا به سه خانواده موجود در قصه "هفت سنگ" رسید.
وی افزود: سه خانواده موجود در قصه "هفت سنگ" از سه نسل و رنج مختلف سنی هستند که ما آنها را پروبال دادیم و شخصیت‌ها را شکل دادیم و قصه کلی "هفت سنگ" را روی آن بنا کردیم و براساس آن فیلم‌نامه‌ این سریال را نوشتیم.
 
"بذرافشان" ادامه داد: "هفت سنگ" چون به صورت اپیزودی" است یک تیم نویسندگی نگارش آن را به عهده داشت که 15 قسمت ابتدایی آن به سرپرستی خود من و نویسندگی افرادی چون سارا خسروآبادی، حسین تراب نژاد، فروغ فروهیده و احسان جوانمرد نوشته شده و از نیمه کار نیز "سارا خسرو آبادی" سرپرستی نویسندگان را بر عهده گرفت.
کارگردان "نابرده رنج" اظهار داشت: ژانر "هفت سنگ" خانوادگی با مایه‌های طنز است و در واقع در ادامه سریال‌های "همسران" و "خانه سبز" مرحوم رسام و بیژن بیرنگ است.
 
وی تصریح کرد: یعنی فضای قصه به مانند سریال همسران و خانه سبز است و آدم‌ها از آن جنس هستند که معضلات خانواده و جامعه را با خود به همراه می‌آورند و در خودشان حل می‌کنند.
 
این کارگردان بیان کرد: فضای کار شیرین و همراه با آدمهای شیرین است، کار کمدی نیست ولی برای این آدم‌های شیرین، اتفاقات بامزه زیادی می‌افتد.
 
وی عنوان کرد: در اتمسفر آرمانی شخصیت‌ها و آدم‌ها حتما باید شیرین باشند و چون فضای این خانواده‌ها از سه نسل سنی مختلف هستند یعنی آدم‌هایی از طبقه متوسط، خانواده سنتی ایرانی و خانواده مدرن را پوشش می‌دهند برای همین باید قصه آنها هم شیرین باشد در واقع خانواده‌های فرازمینی که می‌توانند برای ما راهنما باشند.
 
"بذرافشان" تصریح کرد: "هفت سنگ" در 30 قسمت برای پخش در ماه مبارک رمضان، شبکه سه سیما تولید شده و بازیگرانی چون مهدی سلطانی سروستانی، پرویز حسینی، شبنم مقدمی، الهام پاوه‌نژاد، فرناز رهنما و بهنام تشکر در آن هنرنمایی می‌کنند.
 
"بذرافشان" حسن خود را در خصوص پخش این سریال در ماه مبارک رمضان اینگونه بیان کرد: من خوشحالم که این سریال در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شود چرا که ماه مبارک رمضان زمان پربیننده تلویزیون است.
 
وی در خصوص انتخاب "هفت سنگ" به عنوان سریال مناسبتی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: به نظر من "هفت سنگ" انتخاب مناسبی برای این ماه است چون این سریال مضمون محور بوده و خانواده‌ها براساس اتفاقاتی که درقصه برایشان می‌افتد و همچنین براساس مضامین مطرح شده، احتمالا یک درک جدیدی از ماجرا و موقعیت درزندگی خودشان پیدا خواهند کرد و امیدواریم که این اتفاق بیافتد.
 
وی افزود: در هر اپیزود یک مضمون خاص مثل دروغ، همکاری، رقابت، مرده‌پرستی و ... رخ می‌دهد و تمام این معضلات که هر خانواده‌ای با آن دست و پنجه نرم می‌کند در 30 اپیزود مطرح می‌شود و در حد معقولی نه به طور کامل، راه‌حل‌هایی ارائه می‌شود.
 
گفتنی است: سریال "هفت سنگ" به کارگردانی "علیرضا بذرافشان" در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما به روی آنتن خواهد رفت./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴