رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد

افزایش جرایم اینترنتی در مازندران

تاریخ انتشارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۴۴۱۰
رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به افزایش جرایم اینترنتی در استان گفت: مقابله با این جرم نوین در شورای تامین استان مورد تاکید قرار گرفت و ضرورت دارد برای کاهش این جرم در استان مجهز به تکنولوژی نوین باشیم.
۰
plusresetminus
بلاغ-
حجت‌الاسلام حسین طالبی ظهر امروز در همایش روسا، فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان مازندران که در مجتمع فرهنگی و آموزشی نیروی انتظامی در پلاژ خزرآباد برگزار شد با بیان اینکه پذیرفتن بندگی و اطاعت از دستورات خداوند می‌تواند برای انسان ایجاد انگیزه کند، اظهار داشت: انسان به طور فطری خوبی را از بدی تشخیص می‌دهد و می‌توان مقتدرانه در مقابل خواسته‌های نفسانی و شیطانی غلبه کند.
وی با تاکید بر اینکه 26 وظیفه برای فعالیت‌های نیروی انتظامی تعریف شده است و باید در حوزه اختیارات خود به بهترین نحو کار کند، یادآور شد: نیروی انتظامی نیروی حاکم بر نظم‌بخشی جامعه است و هیچ حکومتی برتر از حکومت اسلامی در جهان نیست.
* نیروی انتظامی باید انتظارات مردم و رهبری جامعه را برطرف کند
رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید بتواند در حیطه فعالیت خود انتظارات مردم و رهبری جامعه را برطرف کند، ادامه داد: استقرار نظم، امنیت و تامین آسایش عمومی جامعه، مقابله مبارزه قاطع با هرگونه خراب‌کاری، ایجاد امنیت اجتماعی در تجمع‌ها و راهپیمایی‌ها، داشتن اطلاعات لازم، حفاظت از مسئولان و جمع‌آوری سلاح و مهمات بخشی از وظایف تعریف شده نیروی انتظامی است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با انجام وظایفی که به عنوان ضابط قوه قضائیه برعهده دارند باید بتوانند در انجام وظایف خود به‌درستی عمل کند، ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر و کالاهای قاچاق، مبارزه با منکرات، کشف جرایم، بازرسی و تحقیق، اجرای ابلاغ احکام قضایی، مراقبت و کنترل مرزها، اجرای قوانین اهنمایی و رانندگی همکاری با پلیس بین‌الملل، نظارت بر اماکن عمومی، همکاری با نهادها و ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط فرهنگی بخش از 26 وظیفه تعریف شده نیروی انتظامی است.
این مسئول با تاکید بر اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به وظایف خود با همت بلند نقش‌آفرینی کنیم، با طرح سئوالی خاطرنشان کرد: آیا به طور کلی منکر، فساد، قاچاق و جرایم مختلف در جامعه وجود ندارد.
طالبی اظهار داشت: سال گذشته و امسال در برخی از جرایم به ویژه سرقت در سطح کشور و استان با افزایش مواجه بودیم که باید از نظر اصلاح امور اجتماعی در سطح کشور از استان برتر باشیم.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نسبت به جرایم موردی برخورد نکند، گفت: با تشکیل معاونت پیشگیری در جرایم می‌توان سریع‌تر نسبت به ناهنجاری‌های و جرم‌ها اقدام کرد.
رئیس کل دادگستری استان مازندران به افزایش جرم و قتل اشاره کرد و یادآور شد: قتل‌های زیادی انجام شده است که هنوز کشف نشد.
*20 فقره قتل کشف نشده در مازندران
وی از 20 فقره قتل کشف نشده در استان مازندران خبر داد و ابراز داشت: مفقودی‌های پیدانشده در استان داریم به ویژه مفقودی دختر، نباید خواب داشته باشیم تا نوامیس مردم پیدا شوند.
طالبی بر اجرای به موقع احکام تاکید کرد و گفت: حدود 90 هزار حکم قطعی لازم الاجرا داریم که بخشی از آنها به نیروی انتظامی بر می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه دادستان قائمشهر اعلام کرد که به طور یکجا 400 برگ جلب برای ماموریت صادر کردیم، یادآور شد: تلاش نیروی انتظامی برای پرونده‌های قطعی لازم‌الاجرا باشد زیرا بخشی از پرونده‌ها کیفری است.
رئیس کل دادگستری استان مازندران با اعلام اینکه بخش زیادی از دستورهای قضایی در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها می‌ماند، گفت: ماندن دستور زیاد قضایی در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها جرم است.
* افزایش جرایم اینترنتی در مازندران
طالبی با اشاره به افزایش جرایم اینترنتی در استان بیان داشت: مقابله با این جرم نوین در شورای تامین استان مورد تاکید قرار گرفت و ضرورت دارد برای کاهش این جرم در استان مجهز به تکنولوژی نوین باشیم.
وی خاطرنشان کرد: 400 هزار پرونده در دادگاه و دادسراها رسیدگی شده است که ضرورت دارد برای موقعیت‌سنجی در این بخش برنامه‌ریزی لازم داشته باشیم.
طالبی از اجرای طرح برنامه‌ریزی به‌روز کردن پرونده‌های دستگاه قضایی در استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: چند سال است که دستگاه قضایی بر اساس برنامه پیشرفت می‌کند تا پرونده‌ها برای به‌روز شدن به درستی رصد شوند.
رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و انتخابات سال جاری برای ما بسیار موثر است، یادآور شد: رهبری فرمودند در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید شاهد مشارکت حداکثری مردم جامعه در فضایی آرام باشیم.
وی دسیسه‌های طراحی شده دشمن را در مقابله با کشور جدید دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی کشور باید در فضایی آرام و بی‌تنش برگزار شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴